آدم‌ربایان، گروگان خود را ۳ماه در نقطه صفرمرزی مخفی کردند

۱۰کیلو طلا برای آزادی گروگان ۹ساله

سه طلافروش کیفی وقتی فروشنده شمش‌های طلا محموله میلیاردی را به آنها دیر تحویل داد، دست به انتقامگیری عجیبی زدند.
کد خبر: ۱۳۸۱۷۱۹
به گزارش جام جم آنلاین ، دو هفته قبل سه شریک که از طلافروشان کیفی هستند با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران از سرقت شمش‌های طلای خود خبر دادند. پس از این شکایت، پرونده به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و یکی از شاکیان در تشریح ماجرا گفت: من و دو شریکم سال‌هاست به صورت کیفی در تهران و شهرستان‌های دیگر طلا خرید و فروش می‌کنیم. چند روز قبل چهار شمش طلا خریده و آن را به پیک‌موتوری دادیم تا به دست مشتری برساند که افرادی به او حمله‌ور شده و کیف حاوی طلا را سرقت کردند.

در ادامه پیک موتوری احضار و در تحقیقات مدعی شد بعد از گرفتن محموله شمش‌ها، دو مرد چاقو به دست نقابدار به وی حمله‌ور شده، او را زخمی کرده و شمش‌ها را سرقت کردند. این در حالی بود که چند روز بعد شاکیان با حضور دوباره در پلیس آگاهی اعلام کردند به مردی که شمش‌های طلا را از او خریده‌اند، مشکوک هستند، زیرا او مدام درباره سرنوشت طلا‌ها و دزدان پرس‌و‌جو می‌کند. ماموران برای دستگیری تنها مظنون پرونده اعزام شدند که معلوم شد او به ترکیه رفته است. این مرد تحت تعقیب قرار گرفت تا این‌که چند روز پیش وقتی از ترکیه به تهران بازگشت، بازداشت شد. مرد جوان در جریان تحقیقات پلیسی گفت: من در ماجرای سرقت نقشی نداشته‌ام. چهار شمش طلا را خودم به این افراد فروختم و پولش را گرفتم. لزومی نداشت که این سرقت را رقم بزنم. به دلیل این‌که شمش طلا‌ها را با تاخیر به آن‌ها تحویل دادم، از من یک میلیارد تومان خسارت خواستند که این پول را ندادم و کینه به دل گرفتند.

با توجه به انکار این مرد، ماموران به تحقیقات ادامه دادند تا این‌که به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد در محلی که سرقت رخ داده، دوربین مداربسته نبوده و پیک موتوری نیز که شمش‌ها از او سرقت شده به مکان نامعلومی رفته و کسی از او اطلاعی ندارد. این سرنخ‌ها باعث شد ماموران احتمال دهند که ماجرای سرقت ساختگی باشد؛ بنابراین به تحقیق از سه شاکی پرونده پرداختند، آن‌ها بعد از تناقض‌گویی سکوت خود را شکسته و اعتراف کردند که دزدی رخ نداده و با این ادعای واهی، قصد انتقامگیری از فروشنده را داشتند.

یکی از طلافروشان کیفی در جریان تحقیقات گفت: تاخیر فروشنده شمش‌ها باعث شد نتوانیم آن را به‌موقع بفروشیم و یک میلیارد تومان ضرر کردیم. از او خسارت خواستیم که پرداخت نکرد و از ایران رفت. ما هم تصمیم گرفتیم از او انتقام بگیریم. به همین دلیل با طراحی نقشه سرقت، وانمود کردیم شمش‌ها سرقت شده است. یک پیک موتوری را استخدام کردیم، او را کتک زده و از او خواستیم آفتابی نشود. با این کار می‌خواستیم غرامت یک میلیارد تومانی را از فروشنده شمش‌ها بگیریم، اما خودمان گرفتار شدیم.
این پرونده در شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در مرحله رسیدگی قرار دارد.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها