رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ:

قاچاق زیر کاه | ۱۲۰ هزارلیتر گلیسیرین قاچاق کشف شد

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام‌ کرد:

۵۰۰ میلیارد تومان، ارزش پرونده‌های قاچاق در پنج ماهه امسال

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باتوجه به اجرای طرح‌های مختلف برای جلوگیری از عرضه کالاهای غیرقانونی، ارزش پرونده‌های قاچاق از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: باتوجه به اجرای طرح‌های مختلف برای جلوگیری از عرضه کالاهای غیرقانونی، ارزش پرونده‌های قاچاق از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
کد خبر: ۱۳۸۱۴۰۰

به گزارش جام جم آنلاین، «حمیدرضا دهقانی نیا» در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پوشاک، لوازم یدکی و قطعات اتومبیل، لوازم خانگی، کفش، خودروهای تجاری و حمل کننده کالا، ملزومات عمومی صنایع، برخی مواد غذایی، تلفن همراه، تبلت، فراوردهای نفت، گاز و پتروشیمی، مواد نساجی و الیاف پارچه، لوازم‌التحریر، محصولات کشاورزی از جمله محصولاتی هستند که برای آنها شناسه کالا تعیین شده است.

وی با اشاره به صدور ۶۶۰ هزار و ۶۹۲ شناسه کالا برای کالاهای وارداتی و ۲۰۰ هزار مورد برای کالاهای تولیدی در هر گروه کالایی، تاکید کرد: شناسه کالا برای هر قلم کالای تولیدی صادر نمی شود، بلکه هر شناسه برای یک گروه کالایی تعیین شده است؛ به این معنا که یک شناسه برای کالایی با ۱۰ هزار تولید صادر شده است.

دهقانی نیا خاطرنشان‌کرد: بر اساس مستندات موجود، در پنج ماهه نخست امسال ارزش پرونده های تشکیل شده برای قاچاق ۴۹۶ میلیارد و ۳۳۱ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۱۸۴ تومان است که نشان می دهد کم کاری انجام نشده است و دستگاه های متولی به دنبال برخورد با عرضه محصولات غیرقانونی هستند.

وی افزود: البته انتظارات در مورد برخورد با فساد بسیاری بیشتر از این میزان آمار و ارقام اعلام شده است، زیرا ابزار تشخیص کالای قاچاق در اختیار دستگاه‌های ضابط مانند فراجا قرار دارد و به همین دلیل به هیچ عنوان نباید شاهد عرضه کالای غیرقانونی در فروشگاه ها باشیم، البته کم کاری انجام نشده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: دستگاه‌های مرتبط می‌توانند به راحتی با استعلام محصول، کالای قاچاق را شناسایی کنند و با نوشتن صورت‌جلسه کشف، اقدام قانونی مناسب را انجام دهند تا در سطح شهرها شاهد عرضه محرز نباشیم.

وی با اشاره به نارضایتی برخی اصناف از وضعیت رسیدگی به قاچاق کالا، خاطرنشان‌کرد: برخی تولیدکنندگان انتظار برخورد بیشتر با کالاهای غیرقانونی را دارند، اما همکاری آنها به اندازه کافی نیست و برای پرداخت کمتر مالیات، کد شناسه دریافت نکرده و بر روی محصول نهایی درج نمی کنند.

دهقانی نیا تاکید کردد: برای کنترل قاچاق هر بخشی باید نقش خود را به درستی ایفا کند، اگر تولیدکننده شناسه کالا را دریافت و بر روی محصول نهایی درج کند پیگیری محصول غیرقانونی تسریع و تسهیل می‌شود.

به گفته سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه با قاچاق امری مستمر است و به همکاری درست همه بخش ها نیاز دارد تا بتوان با ورود و عرضه اقلام قاچاق مقابله کامل انجام داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها