مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان برنامه های هفته دفاع مقدس این اداره کل را اعلام کرد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان برنامه های هفته دفاع مقدس این اداره کل را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۸۱۱۱۵

 

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان برنامه های هفته دفاع مقدس این اداره کل را اعلام کرد.


عطا ناوکی در گفتگو با خبرنگاران ،مراسم مهمانی لاله ها ،دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر ،زنگ دفاع مقدس ،برگزاری مسابقات قرآنی دربین خانواده های معظم شاهد و ایثارگر ،
برگزاری مسابقات ورزشی دربین خانواده های معظم شاهد و ایثارگر و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی شامل هنری و شعر دربین خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را از ویژه برنامه های این هفته عنوان کرد.


ناواکی هدف اصلی از برگزاری برنامه های مربوط به هفته دفاع مقدس چیست رانهادینه سازی و ترویج فرهنگ ایثار مقاومت، از خود گذشتگی و همچنین ترویج فرهنگ ولایت مداری، خودباوری دینی وملی ، تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی اعلام کرد.

 

وی گفت :معرفی نمادها و الگوهای معنویت، مقاومت و خلاقیت به عنوان عوامل پیروزی در عملیاتهای دوران دفاع مقدس نیز از جمله اهداف بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

 

وی اظهار کرد:تبیین درسها و عبرتهای جنگ تحمیلی و به کارگیری آن در دوران کنونی، نقش اقتدار و همبستگی ملی، تقویت خودباوری برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس در روند پیشبرد برنامه های کلان کشور، معرفی نمادها و الگوهای معنویت، مقاومت و خلاقیت به عنوان عوامل پیروزی در عملیاتهای دوران دفاع مقدس از جمله اهداف دیگر بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.

 

مدیر کل بنیاد هرمزگان افزود:استفاده بهینه از تبلیغات برای اطلاع رسانی جهت معرفی برنامه ها به مردم و بهره گیری از مشارکت عمومی نهادها، بخشی از سیاستها و راهبردهای بزرگداشت هفته دفاع مقدس است.
وی گفت:همچنین از ترویج فرهنگ ارزشی ، اخلاقی و معرفی سبک زندگی شهدا و رزمندگان، بهره گیری از فضای مجازی در جذابیت برنامه ها و برپایی نمایشگاه های فرهنگی و رسانهای به منظور معرفی توانمندیهای دفاعی و سازندگی به عنوان بخش دیگری از این سیاستها نام برده شده است. 


عطا ناواکی با بیان این که دفاع مقدس که از ماندگارترین حماسه‌های ملت دین مدار، فهیم، بصیر و انقلابی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود افزود:این حماسه دارای پیامدها و دستاوردهای ارزشمند و عظیمی در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیت و ... بوده که باید کیفی‌سازی شود تا اثرگذاری آن بین نسل جوان و جدید ملموس‌تر بشود.

 


وی افزود: بهره‌گیری از شیوه‌های نو، ادبیات و هنر را از جمله عوامل موثر در افزایش تاثیرگذاری برنامه‌های مربوط به دفاع مقدس است.

 

وی تاکید کرد:برنامه‌ها محدود به گروه و منطقه خاص نباشد و همه اقشار در روستاها و شهرها در اجرای برنامه ها شرکت کنند تا تاثیر خود را در بین جوانان بگذارد.


وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد:تنوع و نوآوری را در برنامه‌های هفته دفاع مقدس به ویژه برای جوانان و نوجوانان که بنا به اقتضای سنی خواهان شور و نشاط و تحرک هستند؛ لحاظ شود و اجرای مراسم با جذابیت همراه باشد و فقط منحصر به ایراد سخنرانی و تعریف خاطره نباشد.

 

وی با اشاره به ارتقا سطح کیفی و تنوع ویژه برنامه های دفاع مقدس در سالجاری گفت:برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات داریم لذا تنها زمانی می توانیم ادعا کنیم که استقلال و شرف این ملت و مرزهای جغرافیایی پابرجا و مستدام است.

 

وی گفت: برای موفقیت در انتقال مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس به نظر بنده هیچ ابزاری قوی تر از علم نیست لذا اساتید دانشگاهی و حوزوی عَلَم این مهم را بر دوش دارند.

 

وی با بیان این که جهاد تبین در حوزه دفاع مقدس و در حوزه هشت سال دفاع مقدس و نیز جبهه مقاومت جزو ضروریات مهم و اصلی جامعه امروز است افزود:امروز در حوزه دفاع مقدس برای رسیدن به اهداف نیاز به نگاه انقلابی و جهادی داریم و جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با نگاه جهادی و انقلابی محقق می‌شود.


وی بیان کرد:زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تلاش در جهت ترویج و انتقال مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس و نگاه ویژه به امر جهاد تبیین در حوزه دفاع مقدس با استفاده از تمامی ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری از ضروریات امروز جامعه به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها