با امضای تفاهم‌نامه مشترک با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان آذربایجان شرقی؛

شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی برای زندانیان دوره‌های آموزشی برگزار می کند

تفاهم‌نامه مشترک شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان آذربایجان شرقی برای برگزاری دوره های آموزشی و مهارت آموزی امضا شد.
کد خبر: ۱۳۸۰۸۸۶
جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: این تفاهم نامه به منظور گسترش زمینه های آموزشی، مهارت آموزی، توانمندی سازی مهارت های شغلی بازارمحور منجر به اشتغال پایدار زندانیان با محوریت توسعه کسب و کار خرد مزیت دار، زودبازده اقتصادی مبتنی بر مزیت های نسبی منطقه بین مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی و مدیرکل اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان به امضا رسید.

گسترش همکاری های مشترک در زمینه توانمندسازی مهارتهای شغلی زندانیان و استفاده از توان، امکانات، قابلیت ها و ظرفیت دو طرف در زمینه توسعه پایدار و ایجاد بستر برای افزایش فضای فیزیکی کارگاه های اشتغال و حرفه آموزی در زندانها و همکاری در ایجاد مشوق های لازم به کارآفرینان و کارفرمایان مجری طرح های اشتغالزا در زندانها و برای زندانیان آزاد شده از مهمترین موضوعات این تفاهم نامه است.

مشارکت در توانمندسازی شغلی متناسب نیاز بازار کار و استفاده از ظرفیت نیروی کار زندانیان برای توسعه فعالیت های تولیدی و دیگر فعالیت های اشتغالزایی در محیط درون و بیرون زندانها به منظور توسعه برنامه های بازسازگاری از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.

بکارگیری زندانیان در فعالیت های اقتصادی، کارآموزی به منظور افزایش توان علمی و تخصصی آنها در راستای افزایش کارایی و استفاده بهینه از اوقات فراغت متناسب با قابلیت ها و استعدادهای فردی آنان، آموزش لازم در راستای ارتقای سطح دانش علمی و مهارت فنی زندانیان در زمینه SME ( بنگاه های کوچک) و آشنایی زندانیان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت های گروهی و ایجاد درآمد و تقویت بنیه مالی آنها از اهداف این تفاهم نامه است.

الگوسازی و ترویج آموزش مهارت شغلی مورد نیاز برای زندانیان در سطح زندان های استان، همکاری در آموزش برای توانمندسازی زندانیان جهت ایجاد اشتغال مفید، پایدار و مولد پس از آزاد شدن، همکاری در زمینه جذب و معرفی سرمایه گذاران و هدایت صاحبان صنایع تولیدی، کارآفرینان با ایجاد مشوق های لازم در زمینه استفاده از ظرفیت های موجود کارگاه ها و اماکن اشتغال تحت اختیار سازمان زندانها در سطح زندان های استان با رعایت قوانین و مقررات مربوطه از دیگر بندهای این تفاهم نامه است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها