در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان تبریز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید؛

دادستان تبریز بر جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان زندانیان تاکید کرد

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت همه جانبه از خانواده زندانیان، گفت: باید از ترک تحصیل فرزندان زندانیان جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۳۸۰۵۴۴
جام جم آنلاین آذربایجان شرقی : بابک محبوب علیلو روز جمعه در جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان تبریز به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: باید فرزندان زندانیان نیازمند که به ناچار تحت شرایط اقتصادی خانواده از تحصیل باز مانده اند را شناسایی و آنها را به سمت تحصیل بازگردانیم. 

وی با بیان اینکه افرادی که در زندان حضور دارند جزو شهروندان به شمار می روند و نیازمند ارائه خدمات فرهنگی هستند، افزود: یکی از برنامه هایی که در این زمینه در دستور کار داریم ارائه و اجرای طرح های تبلیغی و تشویقی می باشد که چنانچه ثابت شود زندانی از کرده خود نادم و پشیمان است و مددکاران زندان، رفتارهای تغییری آنها را تایید کنند، با رای باز آنها موافقت شده و می توانند در بیرون از زندان و در کنار خانواده به اشتغال بپردازند.

وی به نقش بازدارنده انجمن حمایت زندانیان در جلوگیری و کاهش جرایم اشاره کرد و اظهار داشت: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که کوچکترها از بزرگترها تقلید می کنند و این تقلید اگر بجا باشد اصلا نگران کننده نیست اما اگر پدری مرتکب سرقت و یا مصرف مواد مخدر شود باعث ایجاد آسیب و تکرار چرخه جرم می شود و فرزندش ممکن است همان را تکرار کند که بر همین اساس باید با آموزش مهارت های اساسی زندگی و آموزه های دینی از ارتکاب جرائم جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه اشتغال خانواده های زندانیان از برنامه های اصلی انجمن حمایت از زندانیان تبریز است، گفت: ما از اشتغال مددجویان تا حد امکان حمایت می کنیم و آن را برای خود یک وظیفه و تکلیف می دانیم و چنانچه اگر خانواده های زندانیان بتوانند در خانه اشتغال ایجاد کنند با ارائه تسهیلات بانکی و مجوزهای مورد نیاز به آنها کمک خواهیم کرد.

محبوب علیلو اضافه کرد: تلاش ما بر آن است تا مددجویان را به سمت اصلاح‌ و تربیت هدایت کنیم و خوشبختانه گام‌های بزرگی به‌ منظور اصلاح و تربیت مددجویان برداشته شده و بر همین اساس هم روی اولویت‌های مهم از جمله حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی حداکثری آنان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی ضرورت زندانی کردن متهم برای اصلاح، پیشگیری و درمان را عین رعایت عدالت در جامعه دانست و با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از آن مشکل جدی و اساسی برای خانواده های مددجویان به همراه دارد، افزود: زمانی که فردی زندانی می‌شود، خانواده او با بسیاری از مشکلات به خصوص مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی مواجه می‌شود .

محبوب علیلو یادآور شد: باید توجه داشت که هرچند فرد مجرم در زندان از امکانات مناسب برخوردار باشد، اما خانواده او به دلیل نبود سرپرست و بی‌توجهی در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرد. 

محمد نصرتی مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان تبریز نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از عملکرد پنچ ماهه انجمن، گفت: اهدای پوشاک برای خانواده های زندانیان و کیف، کفش و لوازم التحریر به فرزندان نیازمند از جمله این اقدامات است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها