در جلسه محاکمه در دادگاه کیفری یک استان تهران مطرح شد

درخواست قصاص برای قاتل ۴نگهبان شرکت کشتیرانی

عامل قتل چهار نگهبان شرکت کشتیرانی به‌خاطر جنایاتش در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد و اولیای‌دم برای او درخواست قصاص کردند. متهم پیش از این به اتهام محاربه در دادگاه انقلاب حکم اعدام گرفته بود.
کد خبر: ۱۳۸۰۴۳۳
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از صبح جمعه ششم خرداد امسال و با گزارش جنایتی هولناک در شهریار آغاز شد. در این جنایت پسر جوانی به دلیل اختلاف ملکی اقدام به تیراندازی به سمت نگهبانان یک قطعه زمین در این شهر کرده بود.

در این تیراندازی، چهار نفر از نگهبانان زمین به قتل رسیدند. بررسی‌ها نشان داد این قطعه زمین متعلق به شرکت کشتیرانی بود و این نگهبانان از آن محافظت می‌کردند.
تحقیقات برای دستگیری قاتل ادامه داشت تا این که روز بعد او در جریان تیراندازی به ماموران پلیس در خیابان طالقانی دستگیر شد.

با تکمیل تحقیقات، بخشی از پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب و بخشی با صدور کیفرخواست بابت مباشرت در ۴ قتل به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.
متهم ابتدا در دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد. در این جلسه نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست گفت: «متهم با یک قبضه سلاح گرم کلت کمری اقدام به تیراندازی در خیابان طالقانی تهران کرد که منجر به جراحت افسران انتظامی مستقر در محل شد. متهم قبل از انجام این کار با حضور در شرکت کشتیرانی شهرستان شهریار ۴ نفر از نگهبانان این شرکت را به قتل رساند؛ به طوری که به سمت هر مقتول نیز یک تیر خلاص شلیک کرده است. وی در اقاریر خود نحوه قتل ۴ نگهبان را تشریح کرد و مدعی شد قبل از کشتن این افراد قصد داشته تا سرتیم نگهبانی شرکت را به قتل برساند و دلیل آن را اختلافات ملکی این شرکت با پدرش عنوان کرده است.»

در ادامه اولیای‌دم مقتولان و ماموران مصدوم شکایت خود را مطرح کردند. همسر یکی از متوفیان با حضور در جایگاه عنوان کرد: همسر من همراه پسرم تنها سه ماه بود به این محل برای کار مراجعه کرده بودند که این فرد آن‌ها را به قتل رساند. پسر من هندبالیست و دانشجو بود. درخواستم اعمال اشد‌مجازات علیه متهم است.
مادر یکی دیگر از نگهبانان کشته شده با حضور در جایگاه و خطاب به متهم گفت: من پسرم را ۱۰ سال با یتیمی بزرگ کردم، پسرم تنها ۲ ماه بود که به عنوان نگهبان در شرکت مشغول به کار شده بود که این بلا را سرش آورد. تقاضا می‌کنم قاتل پسرم را اعدام کنید.

در پایان هم متهم از خود دفاع کرد و قاضی صلواتی حکم به اعدام او به اتهام محاربه داد.
در ادامه متهم روز سه‌شنبه از جنبه قتل چهار نگهبان در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. در این جلسه اولیای دم چهار قربانی درخواست قصاص قاتل را مطرح‌کردند.
متهم هم در دفاعیاتش مدعی شد، در زمان قتل حالت طبیعی نداشته است. این در حالی‌است که پزشکی قانونی جنون او در زمان قتل را رد کرده است.
پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها