استاندار قزوین با انتشار توئیتی از سرعت گرفتن اتمام محور اصلی قزوین - الموت با اعتبارات سفر رئیس جمهور در سال جاری خبر داد.
استاندار قزوین با انتشار توئیتی از سرعت گرفتن اتمام محور اصلی قزوین - الموت با اعتبارات سفر رئیس جمهور در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۳۸۰۰۴۱

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این توئیت آورده است: در سفر به الموت شرقی مدیران کل دستگاه‌های ذیربط انجام اموری را عهده دار شدند که به پیشرفت آن منطقه کمک خواهد کرد.

اتمام محور اصلی قزوین - الموت با اعتبارات سفر ریاست جمهوری سرعت خواهد گرفت و روکش آسفالت بخش‌های آسیب دیده مسیر گردشگری رجایی دشت معلم کلایه هم در دستور کار قرار گرفت.

احداث جاده قزوین - الموت - تنکابن یکی از مصوبات مهم سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۸۲ است.

عملیات اجرایی این پروژه با مشخصات راه اصلی و به صورت بزرگراه پس از انجام عملیات مطالعاتی از سال ۸۶ کلید خورد که متاسفانه به رغم گذشت سال‌ها هنوز به بهره برداری نرسیده است و تکمیل آن در دولت سیزدهم با جدیت پیگیری می‌شود.

در سفر هفتم اردیبهشت ماه رئیس جمهور و هیات دولت به قزوین، ادامه عملیات و در نهایت بهره برداری از این طرح به صورت ویژه بررسی شد و برای پایان فاز یکم آن به طول ۶۲ کیلومتر در استان قزوین حدود ۳۶۰ میلیارد تومان تخصیص یافت.

طبق گفته مسئولان، قطعات یک، دو و سه این پروژه به طول ۶۲ کیلومتر که از نقطه صفر آن، یعنی از کیلومتر ۲۵ آزادراه قزوین - کرج تا روستای شهرک در بخش رودبار الموت ادامه می‌یابد، پاییز امسال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

اجرای این مسیر با مشخصات راه اصلی و به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص ملی در ۶ قطعه و به طول ۱۶۴ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

کاهش طول مسیر قزوین به تنکابن از ۳۱۵ کیلومتر کنونی به ۱۶۴ کیلومتر، کاهش مدت زمان سفر از هفت به سه ساعت، کاهش مصرف سالانه سوخت به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، توسعه گردشگری در مناطق رودبار الموت شرقی و غربی، توسعه و بهره برداری منابع موجود در منطقه به همراه زیربخش‌های کشاورزی و دامداری، ساماندهی مناسب روستا‌های منطقه الموت و همچنین تشویق و جلب گردشگر به منطقه و در نهایت بهره برداری و راه اندازی معادن الموت از ویژگی‌های مهم و بارز اجرای این پروژه است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها