طی چند روز اخیر با وجود اعلام منع تردد در مرزها، اما بسیاری از زائران حسینی (ع) به سمت مرز خسروی آمدند و توانستند از این مرز عبور و عازم کربلای معلا شوند.
کد خبر: ۱۳۷۹۹۶۶

فرحناز چراغی-جام ج آنلاین کرمانشاه؛ هم اکنون تردد در مرز خسروی روان است و زوار می توانند این مرز را برای زیارت کربلا انتخاب کنند.


براساس آنچه که استاندار کرمانشاه گفته تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر از مرز خسروی عازم عراق شده‌اند و نزدیک ۲۸ هزار نفر نیز از طریق این گذرگاه بین المللی به کشور بازگشته‌اند.

شرایط خوبی نیز برای استقبال از زوار اربعین هنگام بازگشت از عراق فراهم شده است و موکب‌ها به تدریج در در حال استقرار در این مسیر هستند.


مرز خسروی برای خروج از عراق و ورود به کشور عزیزمان ایران بصورت شبانه روزی و ۲۴ ساعت باز است. برای زواری نیز که طی روزهای جاری قصد زیارت کربلا را از مرز خسروی دارند، این مرز از ساعت ۵ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز است.


امکانات رفاهی ویژه‌ای در مرز خسروی برای زائران ایرانی چه هنگام خروج و چه ورود فراهم شده است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه دیروز یکشنبه ۲۰ شهریور از لغو ممنوعیت تردد زوار به سمت مرز خسروی خبر داد و افزود: در حال حاضر تمام محورها به سمت مرز باز است و خروج از مرز هم روال عادی دارد.


« محمد پورهاشمی» از روان شدن تردد در مرز خسروی خبر داد و افزود: با وجود محدودیت های ایجاد شده در مسیر تردد زوار، طی چند روز اخیر زوار از خسروی عبور داده شدند و در حال حاضر تردد در این مرز روان است.

وی با تاکید بر تسهیل تردد در مرز خسروی، گفت: هم اکنون ممنوعیت تردد زوار در مسیرهای منتهی به مرز برداشته شده و زوار می‌توانند به مرز بیایند، اما با توجه به شلوغی و تراکم بالای جمعیت درشهرهای زیارتی کشور عراق همچنان توصیه به نرفتن زوار است.

براساس گفته دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه زیرساخت‌های کشور عراق جوابگوی تعداد بالای زوار نیست و بنابراین به مردم توصیه می شود که از رفتن پرهیز کنند.

پورهاشمی درباره موج بازگشت زوار نیز گفته که به تدریج گیت های ورودی مرز در حال شلوغ شدن است.

همچنین«بهمن امیری مقدم» ، استاندار کرمانشاه از آمادگی کامل کرمانشاه برای بازگشت زاوار خبر داده است.


وی با بیان اینکه بازگشت زائران از مرز خسروی به کشور شبانه‌روزی است، افزود: زائران هر ساعتی که خود را به منذریه در عراق برسانند می توانند از طریق مرز خسروی وارد کشور شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها