افتتاح شعبه عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی در تهران

صبح دوشنبه 14 شهریور ماه جاری تفاهم‌نامه همکاری برای عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی بین شرکت نفت سپاهان و اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران در ساختمان این اتحادیه امضا شد.
صبح دوشنبه 14 شهریور ماه جاری تفاهم‌نامه همکاری برای عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی بین شرکت نفت سپاهان و اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران در ساختمان این اتحادیه امضا شد.
کد خبر: ۱۳۷۹۲۳۵

این مراسم با حضور محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه و محمدامیر نیکو همت، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان و جمعی از مدیران ارشد آن مجموعه از جمله محمد زین العابدینی، رئیس هیات مدیره و توسلی، مدیر روابط عمومی و هاشمی، مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم با هدف شفاف‌سازی، کاهش هزینه‌ها، حذف واسطه‌ها و دسترسی بهتر مصرف‌کنندگان به محصولات با کیفیت، برگزار شد.

پس از ایراد سخنرانی و گفتگو با اصحاب رسانه، در پایان مراسم، شعبه عرضه مستقیم محصولات شرکت نفت سپاهان در اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران به صورت رسمی افتتاح و راه اندازی شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و با سخنرانی محمدرضا آل سارا، رئیس اتحادیه لاستیک، فیلتر و تعویض روغن تهران و سپس احمد هاشمی مدیر عامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم و محمدامیر نیکوهمت، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان و محمدجواد نظرزاده، مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صنعت، معدن وتجارت، ادامه یافت و محور سخنرانی پیرامون هدف تفاهمنامه، افزایش تولید با حداکثر توان، به روز رسانی تجهیزات تولید و توزیع گسترده در شبکه مویرگی و تامین نیاز مازاد بر مصرف داخلی بود.

آل سارا با اذعان به تلاش اتحادیه برای رساندن محصول مستقیم به دست مصرف کننده به دور از هر گونه سودجویی، افزود: هماهنگی رساندن مستقیم محصول صنوف تابعه از تولید کننده به مصرف کننده به عهده این اتحادیه است و واحدهای صنفی، امین مصرف کننده هستند.

نیکو همت در این مراسم گفت: تلاش ما این است که روغن موتور با قیمت و کیفیت خوب به مصرف کننده برسانیم.  204 شرکت تولیدکننده خرد و عمده روغن موتور و فرآورده‌های آن در کشور هستند. از این تعداد ۴ پالایشگاه اصلی وجود دارد که ۸۵ درصد تولید بر عهده آنها قرار گرفته است. مابقی تولیدات که ۱۵ درصد را دربرمی‌گیرد، نیز بر عهده ۲۰۰ شرکت است. مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: اگر توزیع روغن موتور به صورت شبکه‌ای از تولید تا اتوسرویس انجام شود، هیچ مشکلی در کیفیت و قیمت ایجاد نمی‌شود. موضوع قیمت گذاری در این 4 شرکت نیز با دقت و حساسیت از سوی سازمان‌های حمایت از مصرف‌کننده انجام می‌شود. آن 200 شرکت دیگر از روغن‌های بازیافت شده تولید می کنند که روغن موتورهای تقلبی نیز در این دسته قرار دارند که مشمول این نوع قیمت گذاری نمی‌شوند.

ثبات قیمت عرضه روغن موتور با وجود افزایش قیمت خوراک

وی اظهار داشت: ظرفیت تولید روغن موتور در کشور زیاد است و ما می‌توانیم صادرات نیز داشته باشیم. طی چندین ماه به واسطه التهاب موجود بازار ناشی از افزایش قیمت خوراک پالایشگاهها و کاهش تولید مظروف بعلت کمبود مواد اولیه مظروف سازان، افت تولید و صادرات اتفاق افتاد اما با تعدیل قیمت و توزیع مویرگی سعی در حل مشکلات فرارو کردیم که منجر به افزایش تولید و صادرات در سه ماه دوم سال جاری شد.

افتتاح شعبه عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی در تهران

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: هیچ مشکلی در تامین خوراک نداشته و نخواهیم داشت. خوراک اصلی این چهار پالایشگاه لوبکات است که قیمت آن با قیمت نفت شناور است و با افزایش قیمت نفت قیمت آن افزایش می‌یابد. در شرایط فعلی با وجود افزایش قیمت خوراک، قیمت عرضه تغییر نکرده و مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

نیکوهمت ردیابی روغن‌های تقلبی را وظیفه نهادهای نظارتی دانست و گفت: در چنین شرایطی نهادهای نظارتی باید روغن‌های تقلبی را در بازار شناسایی کنند تا آسیبی به خودروها وارد نشود چرا که تنها قشری که از این موضوع متضرر می‌شود قشر ضعیف جامعه است که تمایل دارند روغن را با قیمت کمتر و ارزان‌تر خرید کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که برای افزایش تولید در داخل کشور صورت گرفته است، گفت: میزان تولید در فروردین ماه 8 هزار تن بود که توانستیم در مرداد ماه آن را به ۱۵ هزار تن افزایش دهیم و قرار شده که این عدد در شهریورماه به ۱۶ هزار تن  و در مهر ماه به ۱۷ هزار تن افزایش یابد.

هاشمی، مدیرعامل شرکت کیمیا اسپیدی قشم نیز اظهار داشت: 3 هدف ما در این شرکت، پیشگیری از وقوع تقلب در این صنف، ارسال مستقیم محصول به مصرف کننده با قیمت مصوب دولتی و توزیع عادلانه است. وی در ادامه افزود: ما مجوز پخش سراسری به 22 استان را در سال 1400 اخذ کردیم و تا چند ماه آتی 3 شعبه نیز اضافه خواهیم کرد.

محمدجواد نظرزاده، مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز پیگیری دو هدف مهم را در دستور کار این وزاررتخانه عنوان کرد که نوسازی شبکه توزیع و سامانه ای کردن آن است.

افتتاح شعبه عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی در تهران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها