با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان؛

ایستگاه اقلیم‌شناسی هشترود افتتاح شد

 ایستگاه اقلیم‌شناسی هشترود با ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۷۹۱۲۷
به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی، فرماندار هشترود روز دوشنبه در آیین افتتاح این طرح بیان کرد: این ایستگاه که به صورت خودکار عمل می‌کند، دارای حسگر اندازه‌گیری رطوبت هوا، دمای هوا، سمت باد، سرعت باد، مقدار بارش، تابش‌سنجی و فشار هواست.

وی با بیان اینکه هشترود قطب کشاورزی آذربایجان‌شرقی است، بیان کرد: این شهرستان تاکنون از وجود ایستگاه اقلیم‌شناسی بی بهره بود و استقرار آن در دولت سیزدهم به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح شده بود.

به گفته وی منابع مالی مورد نیاز برای ایجاد ایستگاه اقلیم‌شناسی هشترود از محل اعتبارات اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی تامین شد و علاوه بر آن استقرار اداره هواشناسی نیز در این شهرستان درخواست شده است.

فرماندار هشترود با بیان اینکه استقرار اداره هواشناسی در هشترود مورد موافقت مسئولان استان قرار گرفته است، بیان کرد: در صورتیکه مسئولان کشوری نیز با استقرار این اداره موافقت کنند، زمین لازم در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا نسبت به احداث ساختمان هواشناسی اقدام شود.
 
 اقتصاد هشترود بر مبنای فعالیت‌های کشاورزی استوار است و در این شهرستان سالانه حدود ۲۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می‌شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها