رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد اربعین گفت: سامانه سماح را به مجموعه‌های مختلف متصل کردیم و اگر کسی ثبت نام نکرده باشد، از 10 صفر که پیش‌بینی فروش بلیط کرده‌ایم، بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما برایش صادر نمی‌شود.
رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد اربعین گفت: سامانه سماح را به مجموعه‌های مختلف متصل کردیم و اگر کسی ثبت نام نکرده باشد، از 10 صفر که پیش‌بینی فروش بلیط کرده‌ایم، بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما برایش صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۹۱۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، امیر شجاعان رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد اربعین مهمان برنامه تلویزیونی «در مسیر حسین» بود. وی گفت: در این کمیته دو دسته وظیفه اصلی را عهده‌دار هستیم. بخشی از وظایف، ارائه خدمات الکرونیکی به کمیته‌های دیگر است و بخشی از خدمات نیز مستقیما به مردم ارائه می‌شود. تاکید می‌کنم که مردم حتما در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، چرا که پایه اطلاعات ما برای ارائه هر نوع خدمتی، اطلاعاتی است که در این سامانه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی زائران اطلاعات خود را در آنجا ثبت می‌کنند، آنها را در اختیار نهادهایی قرار می‌دهیم که بدان نیاز دارند و به واسطه همین اطلاعات با آنان ارتباط برقرار می‌کنیم. در حقیقت، ثبت نام در این سامانه کمک به خودشان است.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد اربعین با اشاره به راه‌اندازی سامانه «ایران من» گفت: سامانه‌ای به نام «ایران من» با آدرس myiran.gov.ir را برای ارائه خدمات پیش‌بینی کرده‌ایم که در دسترس همه قرار دارد. بخشی از خدماتی که در این سایت ارائه می‌شود، اطلاعیه‌ها و نکاتی است که به مردم می‌دهیم و بخشی دیگر اطلاعاتی است که از موکب‌ها می‌دهیم. اگر زائرین محترم پیشنهاد و شکایتی داشته باشند، می‌توانند از همان محل با ستاد اربعین ارتباط برقرار کرده و نکات خود را بگویند.

شجاعان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به متصل شدن سامانه سماح به سایر سامانه‌ها گفت: برای خدمات‌رسانی بهتر، سامانه سماح را به مجموعه‌های مختلف متصل کردیم. به طور مثال اگر کسی در سامانه سماح ثبت نام نکرده باشد، از ۱۰ صفر که پیش‌بینی فروش بلیط کرده‌ایم، بلیط اتوبوس، قطار و هواپیما برایش صادر نمی‌شود. بنابراین تقاضا این است که این کار را حتما انجام دهند.

وی درباره وجود برخی محدودیت‌ها برای کسانی که دز یادآور تزریق نکرده‌اند، گفت: از یک و نیم میلیون نفری که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، ۴۰۰ هزار نفر از نظر واکسن واجد شرایط نیستند و بیش از ۶ ماه از آخرین تزریق‌شان گذشته است. برای همه این ۴۰۰ هزار نفر پیامک ارسال کرده‌ایم.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد اربعین در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا هم‌چنان برخی دستگاه‌ها خدمات را حضوری ارائه می‌دهند، گفت: بخشی از این موضوع به این دلیل است که آن مجموعه یا وزارتخانه فرآیند کارش را الکترونیکی نکرده و بخشی دیگر هم به این دلیل است که به حضور فیزیکی فرد احتیاج است. برای مثال، اگر کسی می‌خواهد برای اولین بار گذرنامه دریافت کند باید حتما حضور داشته باشد تا اثر انگشت بدهد. توصیه ما به دستگاه‌ها این است که فرآیندشان را الکترونیکی کنند اما تغییر چندانی رخ نداده است.

وی درباره سامانه سجا نیز گفت: با طراحی و راه‌اندازی سامانه سجا (سامانه جامع اربعین) گام به گام به این سمت حرکت می‌کنیم که زائران ما در دوره‌های آتی در یک سامانه جامع ثبت نام کرده و همه اتفاقات درباره پیاده‌روی اربعین از طریق یک سامانه جامع انجام شود. این سامانه اکنون فعال است و به صورت مداوم آن را ارتقا خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها