مدير منطقه 6 عمليات انتقال گاز از پايان موفقيت آميز عمليات اتصال خط لوله انتقال گاز به كارخانه سيمان سیستان در هفته دولت خبر داد .
مدير منطقه 6 عمليات انتقال گاز از پايان موفقيت آميز عمليات اتصال خط لوله انتقال گاز به كارخانه سيمان سیستان در هفته دولت خبر داد .
کد خبر: ۱۳۷۹۰۷۱

 

هرمزگان-جام جم انلاین-مدير منطقه 6 عمليات انتقال گاز از پايان موفقيت آميز عمليات اتصال خط لوله انتقال گاز به كارخانه سيمان سیستان در هفته دولت خبر داد .

 

 عليرضا عربلو با علام اين خبر گفت: به درخواست شركت گاز استان سيستان و بلوچستان مبني بر پيگيري و تامين سوخت پاك جهت تامین انرژی مورد نیاز كارخانه سيمان سيستان، عمليات اتصال نهایی خط 6 اينچ به 36 اينچ در دستور كار منطقه 6 عمليات انتقال گاز قرار گرفت.


وي با  اشاره به اينكه یکی از سیاست های اصلی و مهم شركت ملي گاز ايران انتقال سوخت پاک به صنايع و نیروگاه ها و جایگزینی آن با سوخت های دارای آلایندگی زیست محیطی می باشد، به مراحل اجرايي اين عمليات پرداخت و اظهار داشت: ايمن سازي شرايط محيطي، انجام حفاري هاي تكميلي، هماهنگي ديسپچينگ و نظارت HSE، انجام برشكاي ،عمليات جوشكاري و اتصال نهایی خط از موارد اجرايي بوده كه طي اين عمليات و در تاريخ 7 شهريور ماه سال جاري به انجام رسیده است .

 


عربلو با بيان اينكه از نكات حائز اهميت اين عمليات همزماني افتتاح خط مذكور با تخليه گاز سكشن سوم خط بوده است عنوان كرد: در حال حاضر در حوزه راهبری منطقه 6 عملیات انتقال گاز حدود 4 هزار كيلومتر خطوط لوله فشار قوي انتقال گاز وجود دارد که بخش اعظمی از آن در محدوده استان سیستان و بلوچستان واقع شده است .

 

وی با اشاره به این که  تا پایان سال جاری نیز با توجه به طرح های توسعه ای حدود 1000 کیلومتر به خطوط لوله منطقه اضافه می شود  اظهار کرد:همچنین با توجه به سیاست های توسعه ای شرکت ملی گاز ایران در منطقه جنوب و جنوب شرقی کشور تمامی صنایع، نیروگا ها و بخش خانگی در استان سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان از انرژی پاک گاز بهره مند خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها