مهمترین توفیق دولت احیای امید و اعتماد مردم بود به وعده‌ها عمل کنید تا آسیب نبیند
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت:

مهمترین توفیق دولت احیای امید و اعتماد مردم بود به وعده‌ها عمل کنید تا آسیب نبیند

کد خبر: ۱۳۷۸۴۰۰
نویسنده رسول فرخی میکال - نماینده مجلس
دولت سیزدهم در طول فعالیت یک‌سال گذشته توانست با اقدامات مثبت در حوزه اقتصادی و سیاست خارجی و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های مختلف کشور، باعث افزایش اعتماد عمومی و همچنین زنده نگه داشتن امید میان مردم شود. این ویژگی‌ها و امتیازات مورد تاکید و تایید رهبر انقلاب در دیدار دیروز دولتمردان با ایشان بود. طبعا امیدواری مردم برای بهبود شرایط و وضعیت اقتصادی می‌تواند برای کار و تلاش مجدانه در سطوح ملی و عمومی امید ایجاد انگیزه کند.

موضوع توجه به ظرفیت‌های دیپلماسی در حوزه بسط و گسترش روابط و تعاملات بین کشور‌ها یکی دیگر از اتفاقات خوبی بود که در دولت سیزدهم رخ داد و باعث ارتقای سطح همکاری‌های بین‌المللی و ارتقای تعاملات در حوزه روابط تجاری و بازرگانی و صادرات و واردات شد. جوانگرایی امتیاز دیگر دولت سیزدهم بود که باعث خودباوری جوانان با انگیزه و مستعد در حوزه‌های علمی و مدیریتی شد وهمچنین حضور جوانان در بدنه دولت روح تازه‌ای را به سیستم مدیریتی کشور دمید. با این وصف دولتمردان باید به این نکته هم توجه داشته باشند که در کنار استفاده از جوانان حتما از تجارب نیرو‌های قدیمی هم بهره ببرند.

دولت آقای رئیسی با تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور بیش از گذشته تمرکز و توجه خود را متوجه اقتصاد مقاومتی کرد و از این مسیر توانست این نکته را به اثبات رساند که می‌توان با بهره‌گیری از قابلیت‌ها و استعداد‌های داخلی بر مشکلات اقتصادی فائق آمد و مثل گذشته نگران تصمیم گیری‌ها و نتیجه تعاملات و مذاکرات بین‌المللی برای موضوعات خاص نبود. البته حتما مدیریت درست منابع، هدفمند کردن هزینه‌ها و مدیریت درست حوزه اشتغال و تولید در افزایش موفقیت دولت سیزدهم موثر است.

یکی از عوامل افزایش سرمایه اجتماعی در یک سال گذشته، حضور میدانی مدیران میان مردم بود. زمانی دولتمردان می‌توانند نسبت به حل مسائل و مشکلات اقدام درست انجام دهند که در حوزه تصمیم‌گیری شناخت درستی از موضوعات داشته باشند. بی‌شک ۳۱سفر استانی رئیس‌جمهور به سراسر ایران اسلامی و حتی نقاط محروم زمینه آشنایی مدیران را با مجموعه فرصت‌ها، آسیب‌ها و تهدید‌ها فراهم می‌آورد و آن‌ها با حضور میدانی خود می‌توانند مشکلات را بررسی و نسبت به رفع آن راهکار مناسب ارائه کنند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها