دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: علیرغم تلاش های فراوانی که برای راه اندازی کارخانه داروسازی در استان انجام داده ایم اما متاسفانه هنوز سرمایه گذاری برای این موضوع اعلام آمادگی نکرده است.
کد خبر: ۱۳۷۸۳۹۴

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ علی زندی اظهار داشت: یکی از حلقه های مفقوده در حوزه درمان موادمخدر بحث اشتغال است که در این زمینه مرکز جامع درمان، توانمندی و صیانت اجتماعی راه اندازی شده و هم اینک سه مرکز در استان برای نگهداری معتادان متجاهر وجود دارد که در زاهدان با همکاری شهرداری و سپاه یک نانوایی راه اندازی شده و معتادین بهبود یافته در آنجا مشغول بکار هستند و همواره در تلاشیم تا مراکز معتادین متجاهر به سمت و سوی توانمندی و اشتغال پیش رود.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: همچنین یک مرکز ماده ۱۶ در زابل و یک مرکز در ایرانشهر وجود دارد و چهار مرکز دیگر در حال راه اندازی هستند اما متاسفانه به دلیل همجواری با ۲ کشور افغانستان و پاکستان معتادین متجاهر زیادی در استان حضور دارند که باید هرچه سریعتر مراکز جدید ماده ۱۶ راه اندازی و معتادین متجاهر در این مراکز توانمند شوند.

 

زندی افزود: فضاهای خوبی در داخل زندان ایرانشهر وجود داشت که تاکنون ۱۷۰ نفر معتاد متجاهر در آن نگهداری و مقرر شده ۴۰۰ نفر دیگر در آنجا درمان شوند.

 

وی بیان کرد: در مرکز استان نیز چهار هکتار زمین در جاده میرجاوه برای بانوان معتاد درنظر گرفته شده که سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته و تولیت ساخت آن با قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه است.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: در چابهار و سراوان نیز با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مراکز ماده ۱۶ راه اندازی خواهد شد.

 

وی افزود: در منطقه سیستان نیز یک مرکز دیگر ماده ۱۶ در کارگاه بتن سازی و بلوکه زنی راه اندازی می شود که برای توسعه و ایجاد اشتغال با همکاری شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یک نانوایی و کارواش برای ایجاد اشتغال بهبود یافتگان در این مکان احداث خواهد شد.

 

زندی خاطرنشان کرد: در زاهدان سوله های متروکه زیادی متعلق به دستگاه های دولتی وجود دارد اما متاسفانه حاضر به واگذاری برای ایجاد مراکز ترک اعتیاد نیستند.

 

وی به داروی متادون نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل وجود مافیای متادون در این زمینه نشتی وجود دارد اما تیم نظارت به صورت مرتب در تمامی مراکز در حال رصد هستند.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار کرد: متادون داروی ترک نیست بلکه داروی کاهش آسیب است زیرا بسیاری از مشکلات مانند طلاق، سرقت، خشونت و غیره ناشی از اعتیاد است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۳ تن انواع مواد مخدر در پنج ماهه نخست سالجاری با همکاری نیروی انتظامی، اطلاعات، گمرک، سازمان زندان ها، سپاه و غیره در استان کشف و ضبط شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها