نشست تخصصی هم اندیشی و هم افزایی نخبگان فرهنگی ، انقلابی و تشکل‌های مردمی صاحب نظر و فعال در میزبانی از زائران رضوی در دهه آخر ماه صفر با حضور استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه برگزار شد .
نشست تخصصی هم اندیشی و هم افزایی نخبگان فرهنگی ، انقلابی و تشکل‌های مردمی صاحب نظر و فعال در میزبانی از زائران رضوی در دهه آخر ماه صفر با حضور استاندار خراسان رضوی روز سه‌شنبه برگزار شد .
کد خبر: ۱۳۷۸۳۶۷
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: با توجه به تجارب گذشته و برای خدمت رسانی به زائران بارگاه رضوی در دهه آخر ماه صفر باید از ظرفیت های مردمی و با هم افزایی بیشتر پای کار باشند.
 یعقوبعلی نظری افزود: موضوع خدمت رسانی به زائران رضوی دغدغه ویژه و انجام خدمت به زائران نیز در هر لباس و قشری افتخاری برای شهروندان شهر مشهد خواهد بود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدیریت مقطع زمانی شهادت امام رضا (ع) مهم است، بیان کرد: باید کاری کرد که زائران به راحتی بتوانند زیارت خود را انجام دهند و کمترین مشکل را در زمان حضور در مشهد داشته باشند زیرا حاکمیت فقط زمینه ساز خدمات هستند و تشکل‌های مردمی به خوبی می‌توانند در انجام خدمت رسانی به زائران انجام وظیفه کنند.
 دبیر شورای عالی زیارت اضافه کرد: برای انجام خدمت از سوی مردم نیاز به سازماندهی گروه های مردم نهاد است تا با تقسیم وظایف بتوان از مشکلات جلوگیری و ظریب موفقیت در این کار افزایش پیدا کند.
نظری افزود: پیش بینی می‌شود ، امسال تعداد زائران نسبت به سالهای گذشته در روزهای پایانی ماه صفر افزایش بسیاری داشته باشند و بر همین اساس آمادگی بیشتری لازم است.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: در زمان اربعین همه کشور بسیج می‌شوند تا به زائران حسینی در کنار موکب های مردمی کشور عراق ارائه خدمت کنند و حال آنکه زائران اربعین در طول چند روز به کربلا وارد و خارج می‌شوند ولی در مشهد همه به تدریج وارد شده و در طول ۲ روز قصد خروج دارند و امیدواریم نگاه کشوری برای خدمت رسانی در  این امر  شکل بگیرند و مردم مشهد برای خدمت رسانی حمایت شوند. 
نظری با اشاره به موضوع اسکان زائران گفت: در بازه زمانی نوروز امسال و از ۱۰ اسفند تا ۱۳ فروردین حدود  ۸.۵ میلیون نفر  زائر به این شهر وارد شدند و این در حالی است که محل های استقرار مسافر، همچون هتل و مسافر خانه محدود است و باید برنامه ای ایجاد کرد که حتی یک زائر  فاقد مسکن نباشد، بر همین اساس موضوع سکنی های اضطراری در نظر گرفته شده است.
 نظری گفت: تأمین ارزاق خوراکی و  نیازمندی های روزانه در سه بخش تامین، دسترسی و قیمت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع در محل های که تراکم زائر بیشتری، باید فراهم شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها