به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ معاون عملیات فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی از ثبت نام بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر تاکنون برای حضور در مراسم پرشور اربعین حسینی (ع) خبر داد.

وی ادامه داد: در همین راستا ۱۵ کمیته تشکیل شد و اعضای آن ها با جدیت وظایف محوله را انجام دادند و خوشبختانه اکنون در آستانه فرا رسیدن ایام اربعین و حضور زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشکلی برای اعزام و خدمات رسانی به آن ها وجود ندارد.

سردار ساجدی نیا با اشاره به اهتمام پلیس برای برقراری کامل نظم و امنیت و ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین، تصریح کرد: به همین منظور حدود ۳۰ هزار نفر از همکارانمان در سراسر کشور آماده تامین امنیت و ارائه خدمات لازم هستند.

معاون عملیات فراجا در ادامه با اشاره به حضور زائران دیگر کشورها از جمله افغانستان و پاکستان در کشورمان برای مشرف شدن به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تامین امنیت این افراد از مرزهای شرقی انجام و تاکنون نیز حدود ۴۰۰ نفر آن ها وارد خاک کشورمان شده اند.

وی همچنین با اعلام اینکه تاکنون حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سراسر کشور برای شرکت در مراسم اربعین ثبت نام کرده اند، افزود: پلیس امنیت عمومی فعالیت ویژه مجموعه گذرنامه خود را برای تسهیل در کار زوار آغاز کرده و خدمات لازم در سریعترین زمان ممکن به این افراد ارائه خواهد شد.

سردار ساجدی نیا یادآوری کرد: مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، مهران در ایلام و خسروی در کرمانشاه محل تردد زائران اربعین خواهد بود و مرز سومار نیز برای تردد موکب داران درنظر گرفته شده است.

این مقام عالیرتبه انتظامی همچنین با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده و تمهیدات فراهم شده در استان کرمانشاه برای اربعین ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از مسیر تردد زائران صورت گرفته روشنایی معابر به خوبی تامین و علائم هشدار دهنده و مسیرها کاملا مشخص شده بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز اهتمام بسیار خوبی در استان کرمانشاه برای ارائه بهترین خدمات به زائران اربعین وجود دارد و قطعا زواری که مرز خسروی را انتخاب کنند با آسودگی خاطر می توانند به این سفر معنوی مشرف شوند.

سردار ساجدی نیا در پایان گفت: لازم است به صورت ویژه از سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان به خاطر مدیریت خوب در بحث آماده کردن فضا برای ایام اربعین حسینی (ع) و دیگر اقدامات انجام گرفته قدردانی کنم.