مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد

تلاش برای افزایش ظرفیت تولید در طرح اقدام ملی مسکن

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: در حوزه اراضی کشاورزی اطلاعات خوب و جامعی وجود ندارد که دلیل اصلی آن سنددار نبودن این اراضی است.
کد خبر: ۱۳۷۸۰۱۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

جام جم البرز، روشن نژاد، افزود: فقط ۴ درصد اراضی کشاورزی در کشور دارای سند هستند و یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم سند دار کردن اراضی کشاورزی است که ابتدا برای این اقدام بایستی رفع تداخلات اراضی ملی و مستثنیات انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: با اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات و طراحی و راه اندازی سامانه پاسخ استعلامات اراضی موجب کاهش محسوس مدت زمان پاسخگویی به درخواست صدور سند خواهد شد.

روشن نژاد می‌گوید: از سال‌های گذشته پس از اجرای قانون اصلاحات ارضی قوانین متعددی در حوزه اراضی کشاورزی مصوب شد که باعث تداخل اراضی و ایجاد موانعی در امر تولید شد و این رفع تداخلات بایستی در کمیسیونی با عنوان رفع تداخلات انجام شود.

او افزود: تاکنون ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی رفع تداخل شده که ۱۹ هزار هکتار آن تنها به عملکرد یکسال گذشته برمی گردد.

روشن نژاد گفت: پس از رفع تداخلات اراضی و رفع اختلافات دولت و مردم در اراضی، برنامه حدنگاری و تهیه نقشه‌های کاداستری از اراضی کشاورزی برای ایجاد بانک اطلاعاتی انجام می‌شود تا شناسنامه خوبی از این اراضی تهیه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز افزود: طرح کاداستر اراضی این بخش تاکنون به میزان ۴۶ هزار هکتار انجام شده و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ فقره سند مالکیت برای بیش از سه هزار هکتار از اراضی صادر شده است.

http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها