با تلاش‌های شبانه روزی وزارت نیرو در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد مشکل آب شهر همدان برطرف شده است.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۸۰

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای استان همدان، بر اساس همین گزارش آب مورد نیاز مردم شهر همدان  ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه است.
کمبود آب در شهرستان همدان در مدت اخیر ۴۰۰ لیتر بر ثانیه بوده است که طی  چند روز گذشته حدود ۲۶۰ لیتر بر ثانیه آن تامین شده و حدود ۱۴۰ لیتر دیگر نیز طی روزهای آینده آن تامین خواهد شد.

همچنین قرار است که همزمان پروژه آبرسانی  بلند مدت از سد تالوار به وسیله خط انتقال  وارد همدان شود. این پروژه به طول ۱۴۰ کیلو متر لوله با قطر یک متر و ۶۰ سانتیمتر آب را به تصفیه خانه می رساند.

با بهره برداری از این طرح مهم و راهبردی، مشکل آب شهر همدان به صورت اساسی رفع خواهد شد.

این گزارش می افزاید: خط انتقال آب از سد تالوار با سرعت بالایی در حال انجام است  و نتیجه تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی وزارت نیرو رفع بیش از  ۶۰ درصد  بحران آب  با بهره مندی از این خط انتقال در شهر همدان است.
همچنین با برنامه ریزی به‌عمل آمده پیش بینی می‌شود ظرف 20 روز  آینده آب بلند مدت و‌ پایدار  وارد مدار تصفیه خانه آب شرب همدان  شود.

بر همین اساس انتظار می‌رود که با ادامه این طرح‌ ضربتی و وارد کردن آب چاه‌های کشاورزی، منابع آب زیر زمینی و سطحی به‌  مدار تصفیه‌خانه  همدان  مشکل آب این شهرستان تا حدودی حل شود و وضعیت آب شهر همدان به حالت عادی برکردد.
البته حل بحران آب در همدان نیازمند مدیریت مصرف و برنامه توزیع مناسب نیز هست. با انجام این اقدامات بزودی شاهد گذر شهر  همدان از‌ پیک مصرف و بحران‌ کم‌آبی آن خواهیم بود.

تمامی این تلاش‌ها جهادی و اجرای این طرح نتیجه حضور میدانی «علی اکبر مهرابیان» وزیر کشور، دکتر‌ جوانبخت معاون وزیر،  دکتر الماسوندی و مهندس مولایی معاونین آب کشور برای رفع این مشکل بوده‌است. همچنین باید از پرسنل خدوم آب منطقه‌ای و آبفای همدان و نیز گسیل گسترده امکانات و توان‌ فنی بخش آب کشور که نقش مهم و تاثیر گذاری در حل این بحران داشتند، قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها