مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: هفتمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان در ۱۱ بخش آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۱۳۷۷۹۴۸

محمدهادی طهرانی مقدم در گفت وگو با جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان اظهارداشت: این جشنواره با هدف ارتقای سطح کیفی خبر و اطلاع رسانی در استان، توسعه فضای رسانه‌ای با هدف توسعه پایدار، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی، شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه های استان و ایجاد فضای رقابتی بین آثار مطبوعاتی و رسانه‌ای  در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

 

وی گفت: این جشنواره در ۱۱ بخش  گزارش ( خبری، گزارش تحلیلی - توصیفی) ، گزارش ویدئویی، یادداشت و سر مقاله، خبر، مصاحبه تفصیلی، عکس (مستند یا خبری)، تیتر، پوستر و اینفوگرافیک، طراحی و صفحه آرایی، طنز و کاریکاتور و موشن گرافیک برگزار می شود.

 

دبیر هفتمین جشنواره مطبوعات استان، محورهای این جشنواره را جهاد تبیین، شعار سال، محرم و صفر و پیامد های واقعه کربلا، کرونا و مدافعان سلامت ، نقش رسانه ها در کنترل اپیدمی ویروس و واکسیناسیون، سیستان و بلوچستان دروازه شهادت ( شهدای امنیت، مدافع وطن، مدافع حرم، سلامت، خدمت)، معرفی ظرفیت های استان با تاکید بر ارائه تصویری مطلوب و مناسب از استان، آسیب های اجتماعی، ترویج نماز، امر به معروف و نهی از منکر و شناخت جنبه های فرهنگی حجاب و عفاف، اقتصاد مقاومتی ، مدیریت مصرف نیرو ( برق، آب، گاز) عنوان کرد.

 

وی افزود: بخش ویژه این جشنواره با موضوع "آب و خشکسالی و چالش های بزرگ سیستان و بلوچستان" در نظر گرفته شده است.

 

طهرانی مقدم با بیان اینکه این جشنواره با همکاری خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حامیان این جشنواره برگزار می شود، گفت: آثاری در جشنواره شرکت داده می شوند که در فاصله زمانی ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱ در یکی از نشریات استانی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان منتشر شده باشد.

 

وی بیان کرد: آثار روزنامه نگاران و خبرنگاران محلی استان که در مطبوعات و رسانه های سایر استان ها منتشر شده باشند، نیز امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

 

مدیر عامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان افزود: هر متقاضی مجاز به شرکت در ۲ بخش از جشنواره است که  در هر بخش می تواند حداکثر تا سه اثر را بارگذاری کند؛ در مجموع از هر شرکت کننده ۶ اثر پذیرفته می شود که  در صورت ارسال آثار بیشتر، آثار اضافی حذف خواهند شد.

 

وی اظهارداشت: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند تا پایان شهریورماه جاری جهت ثبت نام به سایت سامانه متمرکز جشنواره های رسانه های سراسر کشور به نشانی pressfestival.ir مراجعه کنند.

 

طهرانی مقدم گفت: به نفر اول تا سوم تقدیرنامه، تندیس و هدیه نقدی اهدا می شود.

 

وی افزود: آیین اختتامیه این جشنواره  همزمان با آیین تجلیل از خبرنگاران در مهرماه ۱۴۰۱ با حضور اصحاب رسانه و مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها