امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نماز جمعه، محل اجتماع مؤمنان و یاد خدا به صورت جمعی است که موجب نزول برکات الهی، آمرزش گناهان و همدلی میان مؤمنان است؛ پیاده روی اربعین هم یک عبادت بزرگ و هم یک حرکت تمدنی است
کد خبر: ۱۳۷۷۸۷۴
به گزارش جام جم آنلاین تهران،، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: اسلام دین اجتماعی است و انسان مؤمن و باتقوا، اهل ارتباط و معاشرت با دیگران است.

وی تصریح کرد: از نگاه دین، عبادت و دعا هم به صورت جمعی برگزار شود چرا که «یدالله مع الجماعه».

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: نماز جمعه، محل اجتماع مؤمنان و یاد خدا به صورت جمعی است که موجب نزول برکات الهی، آمرزش گناهان و همدلی میان مؤمنان است.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: نماز جمعه حج مساکین است و از جهات “هفتگی، در دسترس همگان، بدون نیاز به استطاعت خاص و صرف وقت زیاد برگزار میشود” بر حج مزیت دارد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه با اشاره به هفته دولت اذعان داشت: برخورد با گرانی، تکریم ارباب رجوع و راه انداختن کار مردم از مطالبات به حق مردم است؛ نباید برخی در ادارات با برخورد نامناسب با مردم، آبروی دولت را ببرند.

وی عنوان کرد: با فساد باید قاطعانه و بدون تسامح برخورد شود، ولی باید عادلانه و منصفانه و از روی اطلاعات دقیق باشد تا حق کسی ضایع نشود.

حجت الاسلام حیدری افزود: نباید کسانی به بهانه عدالتخواهی، با آبروی نظام بازی کنند و مردم را ناامید کنند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه درباره پیاده روی اربعین حسینی گفت: اربعین، کنگره جهانی آزادی خواهان جهان و عاشقان مکتب حسینی است و پیاده روی اربعین هم یک عبادت بزرگ و هم یک حرکت تمدنی است.

وی تصریح کرد: پیاده روی اربعین و خدمت به زوار امام حسین علیه السلام، در حقیقت زمینه سازی برای ظهور امام زمان عج است؛ چرا که امام زمان عج، وقت ظهور خودشان را با امام حسین علیه السلام معرفی میکنند؛ بنابراین معرفی امام حسین به دنیا، مقدمه ظهور امام زمان عج است.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت: موکب شهدای شهرستان فیروزکوه،‌ به نیابت از مردم شهرستان در کربلا خادم زوار امام حسین علیه السلام است و مردم میتوانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به موکب هدیه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها