ماجرای این پرونده مربوط به ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ بود که در آن روز در پی اعلام گزارش حضور یک گروه شکارچی در منطقه بیستون، محیط بان برومند نجفی با همکاران خود راهی منطقه‌ شد. در جریان درگیری با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید در این منطقه متاسفانه یک نفر از سرنشینان این خودرو به نام "یوسف فلاحی داروندی" به دلیل تیراندازی صورت گرفته جان خود را از دست داد و از آن زمان محیط بان برومند نجفی متهم به قتل شد.
کد خبر: ۱۳۷۷۸۷۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ به نقل از ایسنا، ۲۲ مرداد ماه امسال بود که خبری ناگهانی همه را در شوک و تاثر فرو برد. محیط بان برومند نجفی مقابل دادگاه تیر خورد و کشته شد، درست زمانی که نقاط امیدی در پرونده وی ایجاد شده بود تا شاید از اعدام نجات یابد.

این پرونده فراز و نشیب‌های زیادی را طی کرد تا زمانی که حکم اعدام برای مدتی متوقف و پرونده دوباره در مسیر بررسی قرار گرفت که در همین مدت متاسفانه محیط بان برومند نجفی به ضرب گلوله کشته شد.

چند روز بعد رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس انتقاداتی نسبت به وضعیت حقوق و مزایای محیط بان برومند نجفی مطرح کرد.

سمیه رفیعی،  با بیان اینکه سه سال است که حقوق و مزایای مرحوم نجفی و خانواده‌شان قطع شده بود، تاکید کرد: درخواست واضح ما از سازمان محیط زیست این است که فعلاً عجالتاً این حقوق و مزایا برقرار شود؛ این حداقل کاری است که سازمان محیط زیست باید انجام دهد.

حالا مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه از پیگیری جدی برای "شهید راه خدمت" محسوب شدن محیط بان برومند نجفی و برقراری حقوق و مزایای وی خبر می دهد و توضیحاتی هم پیرامون چرایی قطع حقوق وی در سال‌های اخیر مطرح کرد.

احد جلیلیان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ایشان در زمان وقوع حادثه در مرداد 1399 قراردادی از نوع کارگری با محیط زیست داشت که به صورت سالانه تمدید می‌شد.

وی ادامه داد: با توجه به ماهیت این نوع قرارداد، تنها امکان پرداخت حقوق ایشان تا سه ماه بعد میسر بود و پس از آن چون وی سر کار حضور نداشت امکان پرداخت حقوق هم نبود، اما مدیرکل وقت با استفاده از اختیات خود برای مدت سه ماه دیگر حقوق و مزایای ایشان را پرداخت کرد و تقریبا حقوق محیط بان نجفی تا اسفند سال ۱۳۹۹ پرداخت شد.

به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، با توجه به ماهیتی که این نوع قرارداد دارد، با وجود پیگیری‌های صورت گرفته خصوصا از سوی محیط زیست کشور، امکان برقراری مجدد حقوق محیط بان نجفی در این مدت فراهم نشد.

جلیلیان تاکید کرد: هم اکنون طی جلساتی که با سازمان محیط زیست داشتیم و پیگیری‌هایی که انجام شده، در تلاشیم ایشان به عنوان شهید راه خدمات معرفی شود، زیرا وی در مسیر انجام خدمت دچار این حوادث شد.

وی ابراز امیدواری کرد، با شهید راه خدمت محسوب شدن محیط بان برومند نجفی، حقوق و مزایا و مقرری برای بازمانگان‌شان برقرار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها