طالبان دسترسی به ۲۳ میلیون وب سایت را در افغانستان به دلیل محتوای نامناسب آن ها مسدود کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۷۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین، «نجیب الله حقانی»، وزیر ارتباطات طالبان اعلام کرد که این گروه در طول یک سال گذشته تا کنون دسترسی بیش از ۲۳ میلیون وب سایت را در افغانستان به دلیل نمایش محتوای غیراخلاقی مسدود کرده است.

حقانی در یک نشست خبری در این ارتباط گفت: ما ۲۳.۴ میلیون وب سایت را مسدود کرده ایم. آنها هر بار صفحات خود را تغییر می‌دهند. بنابراین، وقتی یک وب سایت را مسدود می‌کنید، وب سایت دیگری فعال می‌شود.

احمد مسعود لطیف راعی، معاون وزیر ارتباطات طالبان نیز از فیس بوک به دلیل عدم تمایلش به همکاری با مقامات طالبان در زمینه تعدیل محتوا انتقاد کرد.

طالبان طی چند روز گذشته نیز رویکرد جدی تری در برابر اتحادیه اروپا بدلیل برخی مواضع این اتحادیه درباره افغانستان دنبال کرده است. «آرنوت پاولز»، رئیس هیأت اتحادیه اروپا در افغانستان نیز روز سه شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که از این کشور اخراج شده است.

رئیس هیأت اتحادیه اروپا در کابل در این خصوص نوشت: شما می‌توانید یک دیپلمات را از افغانستان اخراج کنید؛ اما نمی‌توانید افغانستان را عاری از دیپلمات کنید. «آرنوت پاولز» در این باره اعلام کرد که به زودی به مأموریت خود در افغانستان پایان داده و سه شنبه کابل را ترک خواهد کرد.

وی بدون ارائه جزئیات بیشتری در این خصوص تأکید کرد: به زودی «رافائل لایدیک» (Raffael laIodic) به عنوان رئیس هیأت اتحادیه اروپا در افغانستان جایگزین من خواهد شد.

گفتنی است که «آرنوت پاولز» چندی پیش در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «طلوع نیوز» گفته بود که بازگشایی مدارس دخترانه مهم‌ترین خواست اتحادیه اروپا در افغانستان است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها