محققان می‌گویند، ماش یکی از انواع حبوبات پرخاصیت و پرکاربرد است که مصرف آن فواید قابل توجهی برای بدن و سلامتی دارد.
کد خبر: ۱۳۷۷۷۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، محققان می‌گویند ماش یکی از انواع حبوبات پر خاصیت و پر کاربرد است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای پیشگیری و درمان سکته قلبی، کاهش کلسترول خون، فشار خون، کاهش قند خون و درمان دیابت مناسب است.

آنها تاکید می‌کنند، بهتر است افراد برای بهبود عملکرد کبد و متعادل کردن سطح قند خون، مصرف روزانه را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

به گفته محققان، افراد چه در دوره نقاهت از یک بیماری هستند یا روی سیستم ایمنی یا اشتهای خود کار می‌کنند، ماش شاید بهترین حبوباتی است که می‌توانند داشته باشند، زیرا جدا از اینکه انباری از بسیاری از مواد مغذی است، هضم آن نیز بسیار راحت است.

در طب سنتی هندوستان، ماش ملکه حبوبات (بهترین در میان تمام حبوبات) و یک غذای فوق العاده به دلیل فواید سلامتی چند بعدی آن در نظر گرفته می‌شود.

دیکسا بهاوسار، از محققان این مطالعه در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام گفته، ماش در میان همه حبوبات، راحت‌ترین و سبک‌ترین است و کمترین گاز را تشکیل می‌دهد و درنهایت اثر ساتویکی روی ذهن دارد.

علاوه بر تمام خاصیت‌ها، مقادیر بالای پکتین در ماش (یک نوع فیبر محلول) باعث بهبود حرکات روده شده و به پیشگیری و درمان یبوست و اسهال کمک می‌کند.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها