حوزه پالایشی و نفتی در صدر طرح‌های هفته دولت در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: در هفته دولت ۸۷۱ طرح کنگ زنی می‌شود یا به بهره برداری می‌رسد که بیش از نیمی از آن مربوط به حوزه پالایشی و نفتی است.
استاندار هرمزگان گفت: در هفته دولت ۸۷۱ طرح کنگ زنی می‌شود یا به بهره برداری می‌رسد که بیش از نیمی از آن مربوط به حوزه پالایشی و نفتی است.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۶۰


هرمزگان-جام جم انلاین-استاندار هرمزگان گفت: در هفته دولت ۸۷۱ طرح کنگ زنی می‌شود یا به بهره برداری می‌رسد که بیش از نیمی از آن مربوط به حوزه پالایشی و نفتی است.

 

مهدی دوستی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در بندرعباس افزود: ارزش مجموع طرح‌ها ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با پارسال افزایش ۲۵ برابری دارد.

 

وی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان از این طرح‌ها مربوط به حوزه پالایشی و نفتی است و ۵۰ هزار میلیارد تومان آن نیز مربوط به دیگر حوزه‌ها است که بدون محاسبه طرح‌های پالایشی و نفتی، بازهم اعتبار طرح‌های دیگر حوزه‌ها نسبت به پارسال رشد ۱۳ برابری دارد.

 

استاندار هرمزگان افزود: اصلی‌ترین عامل رشد اعتبارات و طرح ها، سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان بود که بیش از سه هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان در مقطع ابتدایی پس از سفر رئیس جمهور به استان اختصاص داده شد و برای طرح‌های هفته دولت کمک زیادی کرد.

 

به گفته دوستی، در سفر رئیس جمهور ۱۲ و ۷۰۰ هزار میلیاد تومان تسهیلات مصوب شد که تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان آن به بنگاه‌های هرمزگان پرداخت شده است.

 

وی گفت: در این سفر هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز وام ازدواج در نظر گرفته شد که تاکنون هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

 

استاندار هرمزگان افزود: در مجموع نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پس از سفر رئیس جمهور تاکنون به استان هرمزگان بودجه پرداخت شده است.

 

دوستی در خصوص اعتبارات دیگر طرح‌های استان هرمزگان در هفته دولت گفت: در حوزه عمران شهری و روستایی ۲۱۲ طرح و در حوزه‌های مرتبط با آب نیز ۲۹ طرح با بیش از ۶۴۰ میلیارد تومان طرح به بهرداری می‌رسد.

 

وی افزود: حوزه آموزش ۱۱۴ طرح با ۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار، حوزه صنعت و معدن ۵۳ طرح به ارزش ۲۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان، حوزه حمل و نقل ۶۴ طرح به ارزش دو هزار و ۱۱۹ میلیارد تومان، حوزه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۲۶ طرح به ارزش ۷۱۵ میلیارد تومان، حوزه رفاه و تامین اجتماعی ۱۴ طرح به ارزش ۶۴۰ میلیارد تومان، حوزه بهداشت و درمان ۵۴ طرح با ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار از طرح‌های هفته دولت در استان هرمزگان هستند.

استاندار هرمزگان گفت: در حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و گردشگری ۲۶۱ طرح، حوزه تربیت بدنی ۶۰ طرح به ارزش ۲۳۱ میلیارد تومان، حوزه انتظامی و امنیتی ۱۳ طرح به ارزش ۱۰۸ میلیارد تومان، در حوزه فناوری اطلاعات ۱۶ طرح، در حوزه فرهنگی، هنری و مذهبی سه طرح و در حوزه بازرگانی و تعاون نیز ۲ طرح به بهره برداری می‌رسد.

 

دوستی افزود: بیشترین طرح‌های هفته دولت از نظر تعداد به ترتیب در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بستک و حاجی آباد و از نظر میزان اعتبار به ترتیب در شهرستان‌های بندرعباس، پارسیان، بندرلنگه و حاجی آباد قرار دارد.

 

وی گفت: تعدادی طرح ویژه از جمله گازرسانی به مراکز و شهرک‌های صنعتی به عنوان پایه توسعه استان در نظر گرفته ایم.


استاندار هرمزگان افزود: در سفر رئیس جمهور به هرمزگان ۸ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های گازی استان هرمزگان در نظر گرفته شد که امیدواریم تا پایان امسال گاز را در غرب هرمزگان به بندرلنگه و در شرق نیز به میناب و سیریک برسانیم.ش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها