فصل تابستان معمولا با شیوع بیماری های عفونی متعددی همراه است و در این میان بیماری ناشی از شیوع ای کولی، بسیار جدی بوده و محققان اعلام کردند، کاهو می تواند عاملی برای انتشار این باکتری باشد.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا در مورد شیوع ای کولی توسط کاهو گفت: هنوز ماده غذایی خاصی به عنوان منبع شیوع این بیماری تأیید نشده است، اما بسیاری از افراد بیمار گزارش دادند که قبل از بیمار شدن، ساندویچ ‌هایی با کاهو مصرف کرده بودند.

مردم باید در مصرف کاهو احتیاط کرده و البته بررسی های بیشتری مورد نیاز است تا مشخص شود که آیا کاهوی موجود در ساندویچ‌ ها دلیل ابتلا به ای کولی است یا خیر؟

در مجموع، تاکنون ۳۷ نفر در ایالات متحده آلوده به سویه E. coli O157 مبتلا شده و این بیماری ۹ نفر را راهی بیمارستان کرده است. خوشبختانه هنوز هیچ مرگی گزارش نشده است.

برای اجتناب از بیماری چه باید کرد: متخصصان بهداشت عمومی توصیه می کنند مراقب علائم E.coli شدید باشید که شامل اسهال بیش از سه روز یا اسهال همراه با تب بالا ، اسهال خونی، استفراغ و کمبود ادرار است. به طور جدی تاکید می شود اگر از این علائم رنج می برید، فورا با پزشک تماس بگیرید.

در صورت بیمار شدن، آنچه را که طی هفته قبل از بیماری خورده اید را پیگیری کرده و آن را به اداره بهداشت محلی خود گزارش دهید. آنچه را که طی هفته قبل از بیماری خورده اید را بنویسید.

کاهو سایر سبزیجات خام را به طور کامل شسته و حتما ضد عفونی کنید. این عمل می تواند تا حد زیادی از شما در برابر ابتلا به بیماری های عفونی محافظت کند.

منبع: سیناپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها