آخرین هشدار‌های حزب‌ا... در خصوص بهره‌برداری غیرقانونی اسرائیل در حریم آبی لبنان

کابوس صهیونیست‌ها در مدیترانه

هشدارهای سیدمقاومت در برابر اقدامات توسعه‌طلبانه و غیرقانونی رژیم‌اشغالگر قدس در آب‌های مدیترانه و حریم آبی لبنان، روزبه‌روز شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد. بسیاری از تحلیلگران با توجه به آنچه طی سال‌های گذشته و اخیر رخ داده، معتقدند هشدارهای صریح مخابره‌شده از سوی سیدحسن نصرا... بیانگر جدیت مقاومت در دفاع از کیان لبنان و مواجهه با تجاوز آبی و گازی صهیونیست‌ها محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۷۷۵۳۸
نویسنده سعید سبحانی - گروه بین‌الملل
در حالی که رژیم‌اشغالگر قدس در مسأله تعیین مرز‌های دریایی تعلل می‌کنند، صهیونیست‌ها را برای یک واکنش احتمالی از سوی حزب‌ا... لبنان به عنوان یک هشدار آماده می‌کنند. براساس اطلاعات به‌دست آمده، حزب‌ا... به‌زودی یک پیام نظامی برای اسرائیل خواهد فرستاد. منابع لبنانی نیز گفته‌اند این پاسخی است به سیاست تعلل اسرائیل در موضوع تعیین مرز‌های دریایی. روزنامه لبنانی الاخبار نیز خبر داده حزب‌ا... در روز‌های اخیر، اقداماتی برای جلوگیری از غافلگیری در صورت انجام عملیات از سوی اسرائیل کرده است. در لبنان تخمین زده می‌شود حزب‌ا... حتی قبل از سفر مورد انتظار آموس هوخشتین، میانجی آمریکایی به لبنان در پایان این ماه، تعداد بیشتری پهپاد به سمت سکوی گازی کاریش خواهد فرستاد.

به‌رغم وعده‌های برخی بازیگران خارجی مانند آمریکا مبنی بر حل‌وفصل تنش‌های گازی لبنان و رژیم‌اشغالگر قدس در آب‌های مدیترانه، وقاحت تل‌آویو در این خصوص ادامه دارد. تنش بین لبنان و اسرائیل در حالی افزایش می‌یابد که اسرائیل قصد دارد اوایل ماه آینده استخراج گاز طبیعی از میدان گازی کاریش را آغاز کند و و سیدحسن نصرا... به تهدیدات خود علیه اسرائیل در ارتباط با این اقدام ادامه می‌دهد.

یک کارشناس سیاسی - امنیتی صهیونیستی در این خصوص گفت: اسرائیل تهدید‌های مکرر حسن نصرا... را جدی می‌گیرد و ارتش اسرائیل در مناطق شمال آماده است تا از تأسیسات گازی کاریش به هر شکلی محافظت کند و همچنین در صورت حمله حزب‌ا... به تأسیسات گازی اسرائیل در دریای مدیترانه، احتمال بروز نبرد چند روزه‌ای وجود دارد. با این حال شواهد موجود نشان می‌دهد برخلاف ادعای صهیونیست‌ها، امکان صیانت آن‌ها از تاسیسات گازی غیرقانونی خود (در برابر اقدام غیرقابل محاسبه و ناگهانی حزب‌ا...) وجود ندارد.

هشدار‌هایی که صهیونیست‌ها را می‌لرزاند

واقعیت این است برخلاف آنچه مقامات سیاسی رژیم‌اشغالگر قدس در قبال تسلط خود بر اوضاع سعی درالقای آن دارند اکنون شواهد موجود بیانگر حقیقت دیگری است. بر اساس آنچه تحلیلگران امنیتی در اراضی اشغالی نسبت به آن اذعان کرده‌اند، تل‌آویو قدرت مدیریت صحنه نبرد احتمالی با حزب‌ا... را نخواهد داشت، زیرا معمولا کنش‌ها یا واکنش‌های مقاومت اسلامی لبنان در قالب نوعی محاسبه دقیق و در عین حال، غیرقابل پیش‌بینی صورت می‌گیرد. فراتر از آن، ارتش رژیم‌اشغالگر قدس با بحران‌هایی مواجه است که نمی‌تواند به‌سادگی آن‌ها را کتمان یا تحریف کند.

چالش دوم در برابر فرمانده ارتش آینده بحران نیروی انسانی در مؤسسات نظامی به‌ویژه رده‌های میانی است که فرسایش آن همچنان ادامه دارد و بحران واقعا محسوس است؛ بنابراین اعتبار افسران ارشد در سال‌های اخیر بسیار کم شده و این موضوع، تغییری اساسی در ارتش را می‌طلبد. تل لورام، یکی از تحلیلگران امنیتی رژیم‌صهیونیستی در این خصوص معتقد است با افزایش تنش‌های اخیر درباره مرز‌های آبی اقتصادی با لبنان و میدان گازی-نفتی کاریش و به‌رغم تلاش سال‌های اخیر ارتش برای بهبود آمادگی در راستای نبرد با آموزش یگان‌های نخبه، نیروی هوایی و خرید سلاح، احتمال درگیری با آن (حزب‌ا...) بالاست. فراتر از آن، چالشی دیگر در برابر فرمانده ارتش آینده بحران نیروی انسانی در مؤسسات نظامی به‌ویژه رده‌های میانی است که فرسایش آن همچنان ادامه دارد. براساس آنچه فرماندهان و ژنرال‌های ارشد رژیم‌صهیونیستی می‌گویند، بحران واقعا محسوس است بنابراین اعتبار افسران ارشد در سال‌های اخیر بسیار کم شده است.

اسرائیل به بقای کلی خود می‌اندیشد

دکتر طلال عتریسی، استاد علوم سیاسی برجسته دانشگاه بیروت درخصوص تحولات جاری در اراضی اشغالی و قدرت حزب‌ا... در برابر رژیم‌اشغالگر قدس به جام‌جم می‌گوید: «اسرائیل قدرت پیش‌بینی آینده و حتی تحلیل آنچه در زمان حال رخ می‌دهد را از دست داده است. این رژیم روزبه‌روز بیشتر نسبت به گذشته نشانه‌های فرسایش را در خود می‌بیند. در چنین شرایطی، بسیاری از نظامیان و سیاسیون در سرزمین‌های اشغالی تاکید دارند تضمینی برای بقای آن‌ها در آینده وجود ندارد. مناقشات منطقه‌ای و اقداماتی که در یک سوی آن رژیم‌صهیونیستی قرار دارد را باید در همین قالب مورد رصد قرار داد. بنابراین، بسیاری از اقدامات تل‌آویو از سوی محاسبه و دقت و سنجش احتمالات و گزینه‌ها در آینده نیست.» این تحلیلگر برجسته لبنانی می‌افزاید: «مناقشاتی که اکنون در داخل اراضی اشغالی وجود دارد، برگرفته از همین استیصال و سردرگمی است. در چنین شرایطی، خروجی رفتار و تصمیم‌گیری صهیونیست‌ها قطعا از نوعی منطق پیروی نمی‌کند و به همان میزان، ادعای آن‌ها مبنی بر تسلط بر اوضاع به نوعی دروغین و تبلیغاتی محسوب می‌شود.»

دبیر کل حزب‌ا...: تهدیدات رژیم صهیونیستی بی‌ارزش است

دبیرکل حزب‌ا... لبنان در سخنرانی که پس از پایان مراسم جشن بزرگ ۴۰ سالگی حزب‌ا... در ضاحیه بیروت برگزار شد بار دیگر نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی به حریم سرزمینی لبنان هشدار داد و تاکید کرد که حزب‌ا... در مقابل این تجاوزگری‌ها خواهد ایستاد.

سید حسن نصرا... تصریح کرد: هیچ کس تصور نمی‌کند که کارزار‌های تبلیغاتی، جنجال‌های تبلیغاتی، توهین و دروغ علیه حزب‌ا... بتواند عزم مقاومت را تضعیف کند.

نصرا... اضافه کرد: ما همگام با پیشرفت تسلیحاتی و فناوری به‌سمت توسعه زیرساخت‌ها و امکانات و قابلیت‌های نظامی پیش می‌رویم.

دبیرکل حزب‌ا... افزود: معادله ارتش، مردم و مقاومت، معادله ثابت‌شده است و تلاش برای آزادسازی بقیه سرزمین‌های اشغالی لبنان یک مسئولیت ملی است. نصرا... گفت: یکی از مسئولیت‌های ما در مرحله آینده ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان است. وی تأکید کرد: تهدیدات اسرائیل در مورد ترسیم مرز‌های دریایی بی‌ارزش است. تصمیم و رویکرد ما روشن بوده و منتظر روز‌های آینده هستیم تا بر اساس آنچه در آینده رخ می‌دهد، عمل کنیم.

وی با تاکید بر این که ما هیچ مشکلی برای توسعه روابط لبنان به‌ویژه با کشور‌های حوزه خلیج فارس نداشته و نداریم، گفت: برخی می‌خواهند لبنان را به یک دست‌نشانده تبدیل کنند و این چیزی است که ما نمی‌پذیریم. سید حسن نصرا... با تاکید بر این که ما به‌سمت جنگ داخلی یا درگیری‌های فرقه‌ای کشیده نخواهیم شد، افزود: ایالات متحده درصدد کشاندن حزب‌ا... به درگیری با ارتش و نیرو‌های امنیتی لبنان است و این یک پروژه دائمی و اعلام‌شده آمریکاست.

دبیرکل حزب‌ا... عنوان کرد: برنامه اصلی ما در مرحله بعدی همکاری با گروه‌های مختلف سیاسی لبنان برای ساختن کشوری قوی و عادل است.

وی با بیان این که میزان مداخله سفارت آمریکا در دوره اخیر، بیش از هر زمان دیگری است، افزود: ما به‌دنبال یک کشور مستقل واقعی هستیم که تابع سفارت آمریکا یا هر سفارت دیگر یا قدرت خارجی نباشد.
دبیرکل حزب‌ا... در ابتدای سخنرانی خود، ۴۰ سالگی حزب‌ا... را تبریک گفت و امام خمینی (ره) را بزرگ‌ترین الهام‌بخش حزب‌ا... در عصر معاصر دانست و اعلام کرد که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران الگوی نیرو‌های حزب‌ا... است و حزب‌ا... دنباله‌رو سیره و منش این رهبر بزرگ است.

دبیرکل حزب‌ا... لبنان در ادامه با اشاره به آزادسازی جنوب لبنان و پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در سال۲۰۰۰ گفت که پیروزی سال ۲۰۰۰‌به پروژه «اسرائیل بزرگ» پایان بخشید و اسطوره «ارتش شکست‌ناپذیر» را در همشکست.

دبیرکل حزب‌ا... لبنان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت که مساله فلسطین جزو دین و فرهنگ و شرف و آبرو و اعتبار امت اسلام است و در آن جای عقب‌نشینی و بی‌طرفی وجود ندارد. سید حسن نصرا... تصریح کرد: ما در محور مقاومت باقی می‌مانیم و روی این محور به‌عنوان یک محور قدرت برای دفاع از مقدسات حساب بازمی‌کنیم. نصرا... در پایان گفت: باید از جمهوری اسلامی ایران و رهبر‌معظم انقلاب اسلامی قدردانی کنیم که همان روز اول حتی در حیات امام خمینی (ره) از ما حمایت کردند. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همواره اهتمام ویژه‌ای به حزب‌ا... داشتند و باید از ایشان تشکر کنیم که در طول این ۴۰سال، ۱۰سال در طول حیات امام و ۳۰سال در مدت رهبری انقلاب اسلامی لحظه‌ای از ما غافل نشد.
وی همچنین گفت: باید از دوستان عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کنیم که از ابتدا آمدند و با ما بودند و در پادگان‌های آموزشی تجربه‌های خودشان را به ما منتقل کردند و روحیه جنگیدن و شهادت را به ما آموختند.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها