چند سؤال از نویسندگان به بهانه اطلاعیه اخیر انجمن منتقدان

آیا رئیس هیات مدیره از شورای سیاستگذاری جشنواره‌ها هم استعفا داده؟

کد خبر: ۱۳۷۷۴۲۶
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه
مایکل وینترباتم، فیلمساز مستقل انگلیسی می‌گوید از درام اجتماعی خود «این انگلستان» را قبل از سقوط دولت بوریس جانسون ساخته و اصلا احساس ناراحتی و تاسف نمی‌کند. در عین حال، او بابت این‌که داستان مجموعه تلویزیونی‌اش نتوانسته روز‌های آخر دولت این مرد موطلایی مرتجع را بازسازی کرده و به نمایش بگذارد، ناراحت و متاسف است. خط اصلی درام پرتنش وینترباتم، روز‌های سخت زندگی مردم انگلستان را در دوران کووید ــ ۱۹ به تصویر کشیده است.

این هنرمند نامتعارف در رابطه با درام تلخ تازه خود می‌گوید از ابتدا قصد داشته داستان را در شش اپیزود به تصویر بکشد تا حوصله تماشاگران تلویزیونی از دنبال کردن ماجرا‌ها و مسائل شخصیت‌های محوری داستان سر نرود. وینترباتم در ادامه به نشریه ورایتی می‌گوید: «این داستان در دور اول شیوع کرونا رخ می‌دهد و ما بعد از آن دور دوم این بیماری را داریم که بالاخره بوریس جانسون را مجبور به استعفا کرد. به من پیشنهاد شد تغییراتی در داستان ایجاد کرده و تعداد اپیزود‌ها را افزایش دهم. با وجود این، تصورم این بود که پایان فعلی بهترین ایده و پایان برای آن است و نیازی به انجام کار دیگری نیست. همین پایان هم بسیار تازه و ناب است و در دل خود ماجرا‌های مربوط به پایان کار دولت جانسون را به‌نوعی پیش‌بینی می‌کند.»

داستان مجموعه این انگلستان در ماه‌های ابتدایی نخست‌وزیری بوریس جانسون اتفاق می‌افتد و بحث اصلی آن اختصاص به مسئولیت دولت در قبال واکسیناسیون مردم و مقابله با شیوع کووید ــ ۱۹ دارد. در شرایطی که زندگی به کام مردم عادی تلخ شده و دانشمندان برای پیدا کردن واکسن کرونا مسابقه سخت و تعیین کننده‌ای را با زمان آغاز کرده‌اند، درام تعلیقی وینترباتم، کم‌کاری‌ها و کاستی‌های دولت مستقر را در این رابطه به نمایش می‌گذارد.

به گفته فیلمساز: «برخی عقیده داشتند خوب می‌شود اگر روز‌های پایانی دولت جانسون هم به مجموعه اضافه شود. این‌طور فکر نمی‌کنم. نوع داستان مجموعه و سیر وقایع آن دقیقا حکایت از این دارد که سرنوشت خوبی نمی‌توان برای جانسون متصور شد و سقوط کابینه‌اش حتمی است. با اضافه کردن این موضوع به پایان داستان مجموعه، شاید کمی آن‌را شعاری می‌کردیم و من مدافع و طرفدار چنین چیزی نیستم. در عین حال، تاکید دارم داستان مجموعه فقط درباره بوریس جانسون و دولت او نیست. می‌توان گفت او سمبل چیز‌هایی است که باعث خلق مشکلات عمومی برای مردم شدند و انتقاد داستان مجموعه فقط به او و اقداماتش نیست. این یک طرز تفکر است که در این زمان خودش را در قالب فردی به نام جانسون نشان می‌دهد. تلاش من تحلیل این طرز تفکر بوده و نه یک شخص خاص.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها