خرم آباد –جام جم آنلاین- استاندار لرستان گفت: ۱۰۸۸ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه‌های راکد، ناقص و ناتمام لرستان شده است
خرم آباد –جام جم آنلاین- استاندار لرستان گفت: ۱۰۸۸ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه‌های راکد، ناقص و ناتمام لرستان شده است
کد خبر: ۱۳۷۷۲۸۶
به گزاذرش جام جم آنلاین لرستان به نقل از ایسنا فرهاد زیویار در جلسه شورای اداری لرستان با بیان اینکه سفر رئیس جمهور و هیات دولت سرآغازی برای خدمت و خدمت‌رسانی در استان بوده است، افزود: همراهی مردم و تلاش مدیران سبب شد تغییرات محسوسی در مرتبه و رشد اقتصادی و اشتغال در کشور ایجاد شود و بنا به استناد به گزارش معاونت اقتصادی وزیر کشور، رتبه لرستان ازپنج استان آخر جدول در رشد اقتصادی و اشتغال هفت تا هشت پله بالاتر می‌آید و به دهک میانی استان‌ها رسیده و رتبه‌ای بین ۱۷ تا ۱۹ کسب کرده است.
وی اضافه کرد: به یُمن زحمت دست‌اندرکاران و مدیران استان و اعتباراتی است که در سفر رئیس‌جمهور به لرستان اختصاص یافته است.
استاندار لرستان با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارر در اختیار استان قرار داده شد که البته برای سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ است.
۱۰۸۸ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه‌های راکد، ناقص و ناتمام لرستان شده است
زیویار با بیان اینکه ۱۰۸۸ میلیارد تومان از اعتبار در نظر گرفته‌ شده اعتبار فوق در اختیار پروژه‌های راکد، ناقص و ناتمام قرار گرفته است، گفت: برخی از این پروژه‌ها در همین ایام به سرانجام رسید و برخی هم پیشرفت فیزیکی آن‌ها بیشتر خواهد داشت تا به بهره‌برداری برسد.
استاندار لرستان با اشاره به تسهیلات حمایتی تبصره ۱۸ تصریح کرد:  بین ۱۰۴۰ تا ۱۰۵۰ میلیارد تومان بودجه در این راستا به استان داده شد و از بسیاری از واحدهای تولیدی حمایت به‌عمل آمد به نحوی که از این رقم در یک فرآیند دو سه ماهه ۶۵ درصد آن جذب شده و به صورت اعتبار در اختیار متقاضیان قرار داده شده و یا منجر به انعقاد قرارداد شده‌است.
وی گفت: دو برابر ۶۵ درصد اعتبار تبصره ۱۸ را در شورا برای متقاضیان تصویب کردیم تا بتوانند این رقم را مورد استفاده قرار دهند و مابقی هم در همین تسهیلات در سال مالی ۱۴۰۱ در اختیار لرستان قرار داده خواهد شد تا متقاضیان از این ظرفیت بتوانند بهره‌گیری کنند.
رشد ۱۱۸ درصدی تولید گندم در لرستان
استاندار لرستان با اشاره به رشد ۱۱۸ درصدی تولید گندم در این استان، بیان کرد:  بیش از ۲۷۰ هزار تن که رقمی بیش از مصرف سالانه لرستان است توانسته‌ایم تولید گندم داشته باشیم.
وی به ذخیره‌سازی استراتژیک مرغ در لرستان اشاره کرد و با بیان اینکه در شرایطی که قیمت مرغ در سراشیبی قرار داشت بیشتر از ۲۳۰۰ تن مرغ خریداری و ذخیره‌سازی شدکه بازار مرغ این استان دچار مسئله نشود، اظهار کرد: احتمال داشت مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد و نوساناتی در قیمت مرغ به‌وجود بیایدکه  این ذخیره سازی‌ها انجام شد.
زیویار گفت: حرکت رو به توسعه در لرستان  شروع شده و برکت هم در کارها به وجود آمده و انتظار داریم با تلاش بیشتر همکاران این روند رو به رشد بیشتر باشد.
استاندار لرستان تصریح کرد: دولت تصمیم گرفته است استان‌هایی نظیر لرستان که در گذشته از جهاتی مورد کم‌توجهی قرار گرفته‌اند  با عنایت دولت سیزدهم و مدیران این عقب‌افتادگی‌ها جبران شود.
وی بیان کرد: در نهضت ملی مسکن در هفته دولت خبرهای خوبی برای مردم خواهیم داشت که چندهزار واحد مسکونی در مرکز استان، شهرستان‌ها و روستاها که با کمک راه وشهرسازی، بنیاد مسکن، کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ... در حال ساخت است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها