پلتفرم اندروید گوگل مدت‌هاست بر بازار گوشی‌های هوشمند از نظر سهم بازار تسلط داشته در حالی که شرکت تحقیقاتی Strategy Analytics فکر می‌کند اندروید به اوج خود رسیده‌است. به گفته این شرکت تحقیقاتی، 84درصد گوشی‌های هوشمند عرضه شده در سراسر جهان، در سه‌ماهه سوم سال، اندروید را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به 85درصد در سه‌ماهه دوم کاهش یافته‌است. نیل ماوستون، تحلیلگر Strategy Analytics به وال‌استریت ژورنال گفت: «سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند اندرویدی به اوج خود رسیده‌است. مگر این‌که در آینده سقوطی بعید در حجم آیفون‌های رقیب اپل وجود داشته‌باشد، اندروید احتمالا هرگز از سقف سهم بازار جهانی 85درصد بالاتر نخواهدرفت.»
کد خبر: ۱۳۷۷۱۲۹
نویسنده مسعود شایگان - سردبیر کلیک

iOS 12 درصد گوشی‌های هوشمند جهان را در سه‌ماهه سوم به خود اختصاص داد، هرچند احتمالا به لطف عرضه آیفون 6 و 6 پلاس، در سه‌ماهه چهارم افزایش خواهدیافت. مایکروسافت Windows Phone 3 درصد را تصاحب کرده‌است و بلک‌بری نیز فقط یک درصد.
با این حال، حتی اگر سهم بازار اندروید به اوج خود رسیده‌باشد، بازار کلی گوشی‌های هوشمند به رشد خود ادامه می‌دهد و گوگل با برنامه اندروید وان خود، اندروید را به قیمتی پایین‌تر کاهش می‌دهد. علاوه بر این، رشد گوشی‌های اندرویدی که نسخه‌های فورکی این نرم‌افزار را اجرا می‌کنند، کاهش یافته‌است. براساس Strategy Analytics، محموله‌های تلفن‌های فورکی 37 درصد کل محموله‌های اندروید در سه‌ماهه سوم را تشکیل می‌دهند که در مقایسه با 39درصد در سه‌ماهه دوم کاهش یافته‌ است. 
نابرابری در میان توزیع سیستم عامل اندروید (OS) همیشه یک مشکل برای گوگل بوده‌است و اکنون، اعداد جدید توزیع اندروید، نابرابری را در سیستم‌های عامل‌ که در حال حاضر روی دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌کنند، نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش اندروید 12 تنها روی 13.3 درصد دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شود.
قبل از انتشار آخرین اعداد، گوگل آخرین نسخه در اندروید استودیو را در 9 می ‌به‌روزرسانی کرده‌بود. در آن زمان، اندروید 12 در اعداد توزیع ذکر نشده‌بود، مشابه این‌که فهرست امروزی به اندروید 13 آینده اشاره نمی‌کند. 
با این حال، تخمین زده می‌شود در آن زمان، تقریبا 6.6 درصد دستگاه‌های اندرویدی از آخرین سیستم عامل استفاده می‌کردند.
روشی که گوگل اعداد را محاسبه می‌کند با جمع‌آوری تعداد دستگاه‌های اندرویدی است که در یک دوره هفت روزه به Play Store دسترسی داشته‌اند. 
بر اساس داده‌ها، اندروید 11 اکنون تقریبا 27 درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده که نسبت به 23.8 درصد در ماه می، جایگاه خود را به عنوان پرمصرف‌ترین نسخه سیستم‌عامل اندروید حفظ کرده‌است و پس از آن اندروید 10 با 22.3 درصد و نسخه چهارساله در رتبه بعدی قرار دارند. 
اندروید 9 پای با 14.5 درصد. برای گوگل ناامیدکننده است که ببیند یک سیستم عامل تقریبا پنج ساله سهم بازار بیشتری نسبت به آخرین نوآوری‌های خود دارد.

منبع:‌ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها