حسن آمویی، با اشاره به کاهش استقبال مردم از خرید گوشت قرمز، گفت: مهمترین دلیل این امر کاهش قدرت خرید مردم است.
کد خبر: ۱۳۷۶۹۹۲

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی فروش گوشت قرمز طی دو ماه اخیر خبر داد و گفت: این امر عمدتا ناشی از کاهش قدرت خرید مردم است.

وی ادامه داد: وقتی مردم درآمد چندانی ندارند و از سوی دیگر همه کالاهای مورد نیاز مردم نیز افزایش قیمت داشته، مجبور می‌شوند سهم گوشت قرمز را از سبد خرید خود کاهش دهند و این امر باعث شده طی سالهای اخیر به تدریج شاهد کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز باشیم، بگونه‌ای که این میزان از ۱۴ کیلوگرم در سال به ازاء هر نفر در سال‌های گذشته اکنون به حدود سه کیلوگرم در سال رسیده است.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با بیان اینکه افزایش قیمت خود گوشت قرمز نیز بر کاهش خرید آن اثرگذار بوده، تاکید کرد: طی حدود دو ماه اخیر قیمت گوشت قرمز بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان برای هر کیلو افزایش داشته و برای نمونه گوشت گوساله از کیلویی ۱۶۰ هزار تومان به کیلویی ۱۸۰ هزار تومان رسیده که ناشی از افزایش هزینه‌های تمام شده تولید بود.

آمویی معتقد است، قصابی‌ها هیچ دخل و تصرفی در این افزایش قیمت ندارند، زیرا وقتی تولیدکننده با افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های دامی مواجه شده طبیعتا دام خود را با قیمت پایین به قصابی‌ها نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: متاسفانه در اکثر موارد نگاه‌ها به سمت قصابی‌ها به عنوان آخرین حلقه زنجیره است، در حالیکه خود قصابی‌ها نیز از این شرایط آسیب جدی دیده اند.

رئیس اتحادیه قصابان کرمانشاه با اشاره به کاهش فروش قصابی‌ها، عنوان کرد: قصابی‌ها در بیشتر موارد برای اینکه بتوانند هم فروش خود را حفظ کنند و هم به نفع مصرف کننده کار کنند، از سود قانونی خود نیز صرف نظر می‌کنند.

به گفته آمویی، این وضعیت باعث شده برخی از قصابی‌های کرمانشاه دچار ورشکستگی شده و کسب و کار خود را جمع کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها