قیمت آپارتمان در تهران با عمر بنای بین یک تا ۵۴ سال را می‌توانید در این گزارش مشاهده کنید.
کد خبر: ۱۳۷۶۹۸۱

قیمت مسکن در مناطق تهران چقدر شد؟ قیمت مسکن نوسان دارد. قیمت مسکن براساس سال ساخت، مواد به کار رفته در ساخت مسکن و موقعیت مکانی آن در تهران تعیین می شود. نتایج مذاکرات برجامی در تعیین قیمت مسکن اثرگذار است. جدیدترین قیمت مسکن را در جدول زیر مشاهده کنید.
 
به گزارش جام جم آنلاین، براساس مشاهدات میدانی در مناطق مختلف تهران با توجه به امکانات اطراف منزل و موقعیت آن قیمت‌های مختلفی را می‌بینیم. در این گزارش از مناطق ۲۲ گانه تهران یک مورد قیمت مسکن را با عمر بنای بین یک تا ۵۴ سال و متراژ بین ۴۰ تا ۲۰۰ متر گردآوری کردیم.

توجه کنید که قیمت‌ها بر حسب مترمربع به تومان بوده و تقریبی است، چراکه قیمت مسکن در تهران با توجه به نوع ساختمان، امکانات، خیابان و یا نظر مالک تغییر می‌کند.(باشگاه خبرنگاران جوان)
 
قیمت مسکن

پیش‌بینی اثر احیای برجام بر قیمت مسکن در بازار


در چند روز اخیر همزمان با اخبار رسمی پیرامون توافق احتمالی بازار مسکن نیز واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز همزمان با جدی‌تر شدن مذاکرات و احیای احتمالی توافق برجام، رفتار بازیگران مسکن هم دستخوش تغییر شد. البته تغییری از جنس واهمه. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد، بازار خرید و فروش با افت شدید در هر دو طرف معامله مواجه شده است.

در همین زمینه برخی از مشاوران املاک در پایتخت می‌گویند، از حدود یک هفته گذشته همزمان با افت قیمت دلار و دریافت سیگنال‌هایی مبنی بر توافق احتمالی، بازار مسکن با افت خریدار و فروشنده مواجه شد.

به اعتقاد یکی از مشاوران املاک، تا حدود 10 روز پیش بازار روال عادی خود را طی می‌کرد و خریدار به صورت معمول مراجعه می‌کرد اما دقیقا از زمانی که قیمت دلار همزمان با اخبار توافق احتمالی، روند کاهشی پیدا کرد، مشتریان و مراجعه کنندگان نیز کاهش قابل توجه داشتند.

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که خریداران امیدوارند با توافق نهایی، قیمت مسکن کاهش پیدا کند و از این رو فعلا تصمیم برای خرید را متوقف کردند.

در عین حال، برخی فروشندگان که امیدی به توافق ندارند، فایل خود را از لیست فروش فعلا خارج کردند و حاضر نیستند قیمت پیشنهادی ملک خود را کاهش دهند.

پیش ‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۱

یک انبوه‌ساز و کارشناس مسکن گفت: با افزایش قیمت ارز و برهم‌خوردن برجام، شرایط تورمی به گونه‌ای خواهد شد که ارزش پول ملی کاهش می‌یابد و در نتیجه با توجه به تورم اقتصاد کلان، قیمت نهاده‌های ساختمانی افزایش می‌یابد و ساختمان نیز گران می‌شود. بنابراین در بخش مسکن نیز با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی افزایش صددرصدی که در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ بازار مسکن تجربه کرد، در سال ۱۴۰۰ با وجود تورم بیش از ۴۰ درصدی کشور، در بخش مسکن شاهد رشد ۱۵ درصدی بودیم و می‌توان گفت فقط ۴۰ درصد از تورم کشور در بخش مسکن تأثیر گذاشت.

وی با بیان اینکه با توجه به جهش قابل توجه قیمت مسکن در سال‌های گذشته جایی برای افزایش بیشتر در سال ۱۴۰۰ نبود، افزود: در سال ۱۴۰۱ نیز درصورتی‌که نرخ ارز افزایش نیابد، افزایش قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم خواهد بود؛ زیرا به اندازه کافی در سال‌های گذشته شاهد رشد قیمت مسکن بوده‌ایم.

قیمت مسکن در تهران | قیمت مسکن ۲۸ مردادماه ۱۴۰۱

این انبوه‌ساز و کارشناس مسکن گفت: در سه سالی که قیمت مسکن افزایشی بود، بخش زیادی از تقاضای بازار، سرمایه‌ای و فقط بخشی از تقاضا مصرفی بود. با وجود انباشت و انبوه تقاضا، همه این تقاضاها پنهان است زیرا متقاضیان مسکن امکان تأمین نقدینگی و پول لازم برای خرید مسکن را ندارند؛ بنابراین تقاضاهایی که به وجود می‌آید ناشی از سرمایه‌گذاری پول‌های سرگردان جامعه است که تقاضای کاذب در بازار ایجاد می‌کند.

محتشم اضافه کرد: اگر با افزایش قیمت ارز مواجه نشویم به نظر نمی‌رسد قیمت مسکن افزایش قابل توجهی داشته باشد و حتماً کمتر از نرخ تورم رشد خواهد کرد. اگر برجام امضا شود و شاهد کاهش قیمت ارز باشیم، در بخش مسکن با کاهش قیمت مواجه می‌شویم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت ارز و برهم خوردن برجام، شرایط تورمی به گونه‌ای خواهد شد که ارزش پول ملی کاهش می‌یابد و در نتیجه با توجه به تورم اقتصاد کلان، قیمت نهاده‌های ساختمانی افزایش می‌یابد و ساختمان نیز گران می‌شود؛ بنابراین در بخش مسکن نیز با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۶ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها