سربازی ‌نرفته ‌ها فقط وام ازدواج می گیرند
صف «بلند بالای» وام فرزندآوری و بانک هایی که اعلام بی اعتباری می کنند

سربازی ‌نرفته ‌ها فقط وام ازدواج می گیرند

متقاضیان واجد شرایط وام فرزندآوری، برای فرزندان متولد شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند اقدام کنند.
کد خبر: ۱۳۷۶۹۱۱

یکی از تسهیلات جدید بانک‌های کشور، ارائه وام فرزندآوری است. این وام از سال گذشته به تسهیلات بانکی اضافه شد و همچنان در سال ۱۴۰۱ این وام به خانواده‌هایی که از ۱۴۰۰ تا به امروز صاحب فرزند شده‌اند هم داده می‌شود. این وام از تسهیلات قرض‌الحسنه با سود ۴ درصد محسوب می‌شود و به‌منظور حمایت از خانواده و افزایش جمعیت ارائه شده است. برای دریافت وام فرزندآوری باید تاریخ تولد کودک از اول فروردین ۱۴۰۰ به بعد باشد. مدت زمان ثبت‌نام این وام، حداکثر دو سال بعد از تاریخ تولد نوزاد است. این وام تنها یک‌بار به هر فرزند تعلق می‌گیرد و مبلغ آن هم به فرزند چندم بودن بستگی دارد.برای ثبت‌نام وام فرزندآوری در مرحله اول باید وارد سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری شوید. بعد از کلیک روی لینک سایت، باید گزینه سبزرنگ «سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» کلیک کنید. وام فرزندآوری از تسهیلات بانک‌ها برای حمایت از خانواده است و به پدر و مادر برای پرداخت هزینه‌های تولد و نگهداری از کودک کمک می‌کند. بنابراین حتماً بعد از تولد کودک خود برای دریافت این وام اقدام کنید تا بتوانید رفاه اولیه نوزادتان را فراهم کنید. آخرین خبر در خصوص وام فرزندآوری را در ادامه بخوانید.

 

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، براساس دستورالعمل طرح وام فرزندآوری، تسهیلات به پدر اطفالی که تاریخ تولدشان از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد است و در داخل ایران متولد شده باشند در صورتیکه نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد، تعلق می‌گیرد. نرخ باروری شهرستان مربوطه در سامانه مرکز آمار قابل مشاهده است.

فرصت ثبت نام در سامانه دریافت وام تا ۲ سال پس از تولد فرزند وجود دارد.

به تازگی شرط نظام وظیفه برای دریافت این تسهیلات هم با دستور رئیس کل بانک مرکزی، حذف شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، متقاضیان برای دریافت این تسهیلات ابتدا باید به سامانه اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزند به نشانی ve.cbi.ir مراجعه کرده و فرم مربوطه را برای هر یک از فرزندان به طور جداگانه تکمیل و پس از ثبت نام کد رهگیری ده رقمی را دریافت کنند. متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود و همچنین نسبت به تغییر بانک عامل اقدام کند.

پس از ثبت نام در سایت و تعیین شعبه بر اساس اولویت ثبت نام و میزان سهمیه ابلاغ شده از طرف بانک مرکزی، اطلاع رسانی زمان مراجعه متقاضی به شعبه بانک از طریق پیامک اعلام می‌شود که ظرف حداکثر ۱۲ روز کاری باید به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

پس از تشکیل پرونده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود و متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

مبلغ وام فرزندآوری چقدر است؟

فرزند اول مبلغ ۲۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۳ سال (۳۶ ماه)

فرزند دوم مبلغ ۴۰ میلیون تومان با دوره باز پرداخت ۴ سال (۴۸ ماه)

فرزند سوم مبلغ ۶۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۵ سال (۶۰ ماه)

فرزند چهارم مبلغ ۸۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۶ سال (۷۲ ماه)

فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت ۷ سال (۸۴ ماه)

نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری حداکثر ۴ درصد و به صورت سالانه است.

مدارک مورد نیاز

مدارک مورد نیاز در زمان ثبت نام و مراجعه به بانک عامل، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کد پستی ده رقمی، آدرس محل سکونت و کد رهگیری دریافتی از سامانه پس از اتمام مرحله ثبت نام است.

شرایط ضامنین

تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری با اخذ یک ضامن معتبر و سفته و با دوره تنفس ۶ ماهه پرداخت می‌شود.

در صورت عدم مراجعه متقاضیان در زمان‌های تعیین شده، ثبت نام آن‌ها از سامانه حذف می‌شود و باید دوباره ثبت نام کنند.

سر‌رسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

پرداخت تسهیلات قرض الحسنه فرزند‌آوری به پدر و تنها یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان پذیر است.

در صورت تولد فرزند دیگری در دوره باز‌پرداخت تسهیلات، دریافت تسهیلات برای فرزند بعدی متولد شده امکان پذیر است.

برای فرزندان دو‌قلو و بیشتر، دریافت تسهیلات یک بار و به ازای هر فرزند متولد شده به طور جداگانه امکان پذیر است.

توقف یک بخشنامه درباره پرداخت وام فرزندآوری

اجرای بخشنامه تعیین وضعیت سربازی برای پرداخت وام فرزندآوری با دستور رییس کل بانک مرکزی متوقف شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، با ابلاغ بخشنامه اخیر مبنی بر مشروط بودن ارائه تسهیلات فرزندآوری به افراد ذکور به استعلام وضعیت مشمولان از سازمان نظام وظیفه (حسب بند (ب) ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی)، رئیس کل بانک مرکزی دستور داد ضمن توقف اجرای بخشنامه مذکور، هماهنگی لازم با سازمان نظام وظیفه عمومی به‌منظور تسهیل در پرداخت وام یادشده به متقاضیان انجام شود.

مقرر شد تا با قید تسریع، موضوع در کمیسیون‌های تخصصی بانک مرکزی بررسی شده و پس از هماهنگی لازم با سازمان نظام وظیفه، بخشنامه اصلاحی، جهت اجرا به شبکه بانکی ابلاغ شود.

پیش از این و از سال ۱۳۹۵ بر اساس هماهنگی‌های انجام شده بین بانک مرکزی و سازمان وظیفه عمومی، پرداخت تسهیلات ازدواج و بیماری‌های خاص از مفاد ماده ۱۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها