پمپاژ امید در شهرک های صنعتی/ سیستان وبلوچستان صدرنشین جذب اعتبارات بلاعوض کشور است

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی سیستان وبلوچستان از صدرنشینی استان در زمینه جذب کمک های مالی بلاعوض در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۶۶۰۶

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ علیرضا راشکی با حضور در دفتر روزنامه جام جم که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد زیرساخت های اولیه؛ لازمه و مقدمه فعال سازی کارخانه و واحدهای صنعتی خرد و کلان است تحقق این مهم جزو اولویت های اصلی شرکت شهرک های صنعتی سیستان وبلوچستان قرار گرفت که طی یکسال گذشته گام های موثری برداشته شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که سیستان وبلوچستان استانی خشک و کم آب است طبیعتاً تامین آب مورد نیاز کارخانه جات یک ضرورت انکار ناپذیر بود که در این زمینه پس از رایزنی و برگزاری جلسات متعدد و تلاش های شبانه روزی موفق شدیم تخصیص های خاص و ویژه ای اخد کنیم.

 

وی ادامه داد: تامین منابع آب پایدار همواره دغدغه اصلی ما بود که در شهرستان زاهدان این منبع تحت عنوان پساب شهری سالها بلااستفاده بود و عملاً مورد بهره برداری لازم قرار نمی گرفت که در این بخش ورود جدی داشتیم و مجوز خرید 25 لیتر بر ثانیه آب از محل همین پساب شهری اخذ شد که به سرعت وارد چرخه شد و در اختیار شهرک صنعتی در کلانشهر زاهدان قرار گرفت که بسیار ارزشمند است که این مدل کار برای سایر شهرستان های نیز اجرایی خواهد شد.

 

به گفته راشکی؛ دغدغه و چالش جدی دیگر شهرک های صنعتی استان تامین سوخت مورد نیاز کارخانجات و واحدهای صنعتی بود که متاسفانه به دلیل تبلیغات سوء و باورهای اشتباه برخی اشخاص و نهادها، تولیدکنندگان و صنعتگران ما برای تامین آن به شدت مشکل داشتند و برای رفع آن به دنبال ایجاد زیرساخت گازی رفتیم و خوشبختانه چندین شهرک مهم و اصلی استان از جمله زاهدان به خط لوله گاز متصل شد و تا حد زیادی نیز این دغدغه برطرف شد و برای سایر شهرک های استان نیز جدول برنامه ریزی دقیقی تنظیم شده است تا در این زمینه دیگر جای نگرانی وجود نداشته باشد.

 

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: به منظور حمایت از کارخانجات و واحدهای تولیدی هدفگذاری های ویژه ای برای خودمان تعریف کردیم که در راستای تحقق آن جذب اعتبارات ویژه از دستگاه های مادرتخصصی کشور و وزارتخانه و... در دستور کار قرار گرفت.

 

وی اظهار داشت: به فضل الهی در این زمینه نیز موفقیت های خوبی کسب کردیم که طی دو سال اخیر بالاترین سهم کمک های بلاعوض کشور به سیستان وبلوچستان اختصاص یافت که این امر نیز حاصل نگاه مثبت مدیران ارشد کشوری و استانی است و جا دارد از تلاش های استاندار سیستان وبلوچستان نیز قدردانی شود.

 

وی ادامه داد: پمپاژ امید، افزایش روحیه سرزندگی و تزریق انگیزه با نگاه امید به آینده برای شهروندان استان پهناور سیستان وبلوچستان جزو اقداماتی است که در شهرک های صنعتی تدوین شده و در این مسیر نیز از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد که نمونه بارز آن افزایش میزان اشتغال جوانان و کاهش نرخ بیکاری در سایه راه اندازی مجدد و فعالسازی کارخانه ها و واحدهای تولیدی است.

 

راشکی با اشاره به اینکه سال گذشته 211 قرارداد با صنعتگران استان منعقد شد و در سال جاری قصد داریم این عدد را به 300 برسانیم تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 18 قرارداد به بهره برداری رسیده است که در سال گذشته 46 قرارداد بود و جای شکر است که در استانی با شرایط خاص مانند سیستان وبلوچستان طی 5 ماه 18 کارخانه فعال می شود که این کارخانه های هر کدام با ظرفیت ها و تولیدات متفاوت در زمینه اشتغال زایی و افزایش امید تاثیرات چشمگیری دارند.

 

وی ادامه داد: در حوزه صنایع کوچک نیز از سال گذشته تاکنون تعداد 30 واحد که برخی از آنها حدود دو دهه تعطیل بود و تجهیزات آن زیر تلی از خاک مدفون شده بود با تغییر مالکیت و یا تغییر نگرشف پس از پیگیری های مستمر مجدد راه اندازی شد و به چرخه تولید بازگشت.

 

وی گفت: در حوزه صنایع کوچک، شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی، راه اندازی کنسرسیوم های صادراتی و...نیز اقدامات زیادی انجام شده که هدف و غایت همه آنها رونق و پیشرفت همه جانبه سیستان وبلوچستان و خروج این استان از وضعیت موجود تا رسیدن به شرایط مطلوب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها