اخیرا ادهایی مبنی بر اینکه بهترین روش مرتب سازی دندان ها لمینت دندان است مطرح شده و تبلیغات زیادی پیرامون این ادعا در سراسر کشور صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۳۷۶۳۷۸

ما در این صفحه به شما نشان می دهیم که چرا لمینت دندان بدترین روش برای مرتب کردن دندان هاست و چرا ارتودنسی دندان (مخصوصاً ارتودنسی نامرئی) بهترین روش برای این منظور است.

4 دلیل که چرا لمینت دندان بدترین روش مرتب سازی دندان هاست!! 

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان نوعی ونیر دندانپزشکی است که برای رفع عیوب ظاهری دندان استفاده می شود. ونیر لایه های بسیار نازک و همرنگ دندان هستند که به سطح جلوی دندان های آسیب دیده یا آن هایی که از نظر ظاهری مشکل یا عیب و ایراد دارند چسپیده می شوند.

کاربرد لمینت دندان چیست؟

از لمینت دندان برای اصلاح و زیباسازی طرح لبخند استفاده می شود. لمینت با کمک به رفع مشکلات زیر باعث می شود دندان ها از نظر ظاهری بهتر به نظر برسند و این مشکلات را پنهان می کنند:

·        تغییر رنگ دندان ها که برطرف نمی شود

·        لکه دندانی که از بین نمی رود

·        شکستگی دندان ها

·        لب پر شدگی دندان ها

·        ترک خوردگی دندان ها

·        ساییده شدن دندان ها

·        کوتاه بودن یک یا چند دندان

·        فاصله بین دندان

·        نامرتبی بسیار جزئی دندان ها

چرا لمینت بدترین روش مرتب کردن دندان هاست؟

به این 4 دلیل لمینت ها به هیچ عنوان برای مرتب سازی دندان ها توصیه نمی شوند و بدترین روش به شمار می روند:

1.       کاربرد اصلی لمینت زیبایی و رفع مشکلاتی غیر از مرتب سازی دندان هاست و کمک به مرتب نشان داده دندان تنها یک کاربر جزئی و فرعی لمینت ها است.

2.       تهاجمی هستند و به مینای دندان برای همیشه آسیب می زنند

3.       تنها یک روش موقت و ظاهری برای پنهان کردن نامرتبی دندان هستند و زمانی که برداشته شوند دندان دوباره نامرتب دیده می شود.

4.       به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیستند

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه‌های قدیمی و بسیار تخصصی دندانپزشکی است. متخصصان این شاخه به تشخیص نامرتبی های دندانی و ناهنجاری فکی می پردازند و اقدام به پیشگیری از آن ها و یا درمانشان می کنند. زمانی که احساس می کنید در طرح لبخند شما دندان های نامرتبی وجود دارند، در هر سنی که هستید برای مرتب کردنشان فقط و فقط باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

این متخصصان با دانشی که آموخته اند و با کمک وسایل خاصی اقدام به مرتب سازی دندان ها می کنند. وسایل و روش های مختلفی برای این منظور وجود دارد اگر می خواهید با این موارد آشنا شوید می توانید سری به صفحه "بهترین روش ارتودنسی دندان" بزنید. در این صفحه بهترین، کم هزینه ترین و کوتاه ترین روش های مرتب سازی دندان ها همراه با عکس معرفی شده اند.

چرا ارتودنسی بهترین روش مرتب و منظم کردن دندان هاست؟

ارتونسی اساساً تخصصی است که برای همین منظور (یعنی مرتب کردن دندان ها) روی کار آمده. متخصصانی که در این رشته درس خوانده و مشغول فعالیت هستند نامشان ارتودنتیست یا همان دکتر ارتودنسی است.

این متخصصان با تمام ناهنجاری های فکی (عدم هماهنگی بین دو فک) و نامرتبی های مختلف دندانی آشنا هستند و خوب می دانند چگونه و طی چه مدت زمانی این مشکلات را برطرف کنند. 3 دلیلی که نشان می دهد چرا ارتودنسی بهترین روش مرتب کردن دندان ها است این ها هستند:

1. ارتودنسی دندان ها را از ریشه حرکت می دهد

لمینت و سایر روش های مشابه (مانند کامپوزیت ونیر)، فقط و فقط جنبه ظاهری دارند. یعنی مانند یک لایه عیوب دندانی را می پوشانند یا پنهان می کنند و مطلقا هیچ تاثیری بر موقعیت دندان ندارد.

لمینت ها نمی توانند دندان را جابجا کنند تا در یک موقعیت صاف و هماهنگ با دندان های دیگر قرار بگیرد. هیچ نیروی از لمینت برای مرتب سازی و حرکت دندان اعمال نمی شود. اما درمان های ارتودنسی نیروهایی به دندان ها از تاج تا ریشه وارد می کنند که دندان کج را کم کم حرکت داده و صاف می کنند.

بنابراین از این حیث می توان گفت که ارتودنسی یک درمان اصولی و پایه ای است که ریشه دندان ها را جابجا کرده و واقعا باعث صاف شدن دندان کج می شوند. بعد از اتمام دوره ارتودنسی و برداشتن وسایل آن از روی دندان ها، شما طرح لبخند مرتب و زیبایی دارید. اما به محض اینکه لمینت یا کامپوزیت ونیر برداشته شود، دندان مانند سابق کج و نامرتب به نظر می رسد.

2. ارتودنسی تمام دندان ها را با هم مرتب می کند

اگر بخواهیم برای مرتب کردن یک یا چند دندان کج لمینت کنیم، لمینت ها تنها همان چند دندان را از نظر ظاهری مرتب نشان می دهند و هیچ کاری به دندان های دیگر ندارند. اما درمان های ارتودنسی تمام دندان ها با به همراه آن چند دندان کج مرتب می کنند.

زیرا متخصصان ارتودنسی بر این باورند که دندان ها با هم در ارتباط هستند و هرگونه تغییر در یک دندان می تواند روی دندان های دیگر تاثیر بگذارد. از این رو برای مرتب کردن یک دندان، وسایل ارتودنسی روی تمام دندان ها قرار گرفته و تاثیر مثبتی روی آن ها می گذارند.

3. ارتودنسی بی عارضه ترین روش موجود است

برای داشتن لمینت دندان نیاز است تا دندان شما حتی اگر سالم باشد کمی تراش بخورد. برای همین لمینت دندان یک درمان دائمی و غیرقابل بازگشت است. اما برای اینکه دندان هایتان به روش اصولی مرتب شوند هیچ نیازی به تراش مینای دندانی نیست. دندان ها همانطور که هستند طی مدت زمان خاصی صاف و مرتب می شوند بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببینند.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

از آنجا که ارتودنسی یک درمان اصولی است و بهترین روش مرتب کردن دندان ها بدون آسیب دیدنشان است، هزینه نسبتا بیشتری نسبت به لمینت دندان دارند. در ساده ترین مورد شما باید حداقل مبلغ 8 میلیون تومان به ازای هر فک برای ارتودنسی پرداخت کنید. این هزینه می تواند بسته به روش درمان و مدت زمان آن بسیار متغییر باشد. برای اطلاع از جدیدترین تعرفه های مرتب سازی دندان ها می توانید روی "هزینه ارتودنسی دندان" کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها