بدنبال گل آلود شدن شبکه آبرسانی و قطع گسترده آب در استان چهار محال و بختیاری

بسیج همه امکانات و حضور جهادی در شرکت آبفا استان

بدنبال قطعی آب شرب در 10 روز اخیر

وزیر نیرو به منظور رسیدگی به مشکلات آب شرب مردم استان وارد شهرکرد شد

در پی بارش باران و جاری شدن سیل در شهرستان های استان چهار محال و بختیاری و گل آلود شدن آب منطقه وزیر نیرو برای پیگیری مشکلات آب شرب استان به شهرکرد سفر نمود.
کد خبر: ۱۳۷۶۳۴۹

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو ظهر  روز یکشنبه در سفر به شهرکرد مرکز استان ظهر امروز وارد فرودگاه شهرکرد شد و قرار است به صورت میدانی مشکل تامین آب شرب شهرکرد و شهرها و روستاهای در مسیر خط انتقال چشمه کوهرنگ را از نزدیک مورد بررسی و مورد پیگیری قرار داد.

بازدید از منابع آبی استان در نقاط مختلف

محرابیان در این سفر از تصفیه‌خانه رفع کدورت آب گردنه خلک سورشجان در 20 کیلومتری شهرکرد دیدار کرد و پس از آن وضعیت چشمه چلگرد و میزان گل‌آلودگی آن را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل باعث قطع آب شرب و تنش آبی را در استان بدنبال داشته

گفتنی است بدلیل بارش های سیل آآسا در هفته های اخیر  در چهارمحال ، آب چشمه چلگرد که از چشمه‌های مهم و حیاتی این استان به شمار می‌رود از روز یکشنبه  ۱۶ مرداد گل‌آلود و از مدار آبرسانی خارج شد و همین موضوع سبب ایجاد تنش آبی در هفت شهر و ۳۴ روستای این استان شد.

نصب تجهیزات رفع کدروت، اضافه شدن تعدادی تانکر آبرسانی به امکانات چهارمحال و بختیاری و توزیع آب در محلات، راه‌اندازی ایستگاه‌های بسته‌بندی آب و اضافه کردن تعدادی چاه از بخش کشاورزی، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی از جمله اقداماتی است که تاکنون برای رفع مشکل انجام شده است.

شایان ذکر است استان چهار محال سرچشمه ۲ رودخانه بزرگ زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است اما در حدود ۸۰ درصد از نیاز این استان از آب‌های زیرزمینی و منابع غیرپایدار تامین می‌شود و همین موضوع سبب شده تا آبرسانی به ویژه در بخش شرب، بسیاری از شهرها و روستاهای این استان را با مشکللات شدید و چالش جدی روبرو کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها