عملیات مکانیزه برداشت جو ازاراضی کشاورزی این شهرستان پایان یافت
عملیات مکانیزه برداشت جو ازاراضی کشاورزی این شهرستان پایان یافت
کد خبر: ۱۳۷۶۲۲۲
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهدگفت : امسال درشهرستان مشهد  ۲۲هزارو ۳۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی زیرکشت جو قرارگرفت .محمد میری دیسفانی اشاره کرد :  ۱۳هزار و ۸۰۰ هکتار جو آبی  و ۸هزارو ۵۰۰هکتار جو دیم    کشت که با توجه به شرایط خشکسالی  مزارع قابل برداشت جو به ۶ هزار هکتار تقلیل یافت .
محمد میری دیسفانی  بیان نمود : متوسط عملکرد جو آبی ۳٫۷ تن در هکتار و جو دیم ۰٫۳  تن در هکتار می باشد و در مجموع از مزارع جو شهرستان مشهد میزان ۶۹ هزار تن جو برداشت انجام گرفت . 
وی گفت:  ارقام جو کشت شده در سطح شهرستان مشهد عمدتا رقم یوسف ، بهمن ، نوت ، ریحان ، بهرخ و ... می باشد . 
بیش از95 درصدبرداشت غلات این شهرستان به صورت کاملا مکانیزه انجام و بیش از ۱۳۰ دستگاه کمباین کار  برداشت جو را به پایان رسانده و به صورت مستمر کارشناسان و مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان مشهد بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت داشتند . 
 وی از دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان را  توزیع به موقع نهاده‌ها و توزیع بذر اصلاح شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول ، برگزاری  کارگاه آموزشی ، مشاوره و توصیه های ترویجی، نحوه کاشت، داشت و برداشت  و همچنین چگونگی آبیاری،  بیان کرد.
.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها