عملیات مکانیزه برداشت جو در سطح ۱۳هزارو ۸۰۰  هکتار جو آبی و ۸ هزار ۵۰۰ هکتار جو دیم ازاراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
عملیات مکانیزه برداشت جو در سطح ۱۳هزارو ۸۰۰ هکتار جو آبی و ۸ هزار ۵۰۰ هکتار جو دیم ازاراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۱۳۶۸۳۲۷
 خراسان رضوی - جام جم آنلاین -سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهدگفت : امسال درشهرستان مشهد  ۲۲هزارو ۳۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی زیرکشت جو قرارگرفته است (۱۳هزار و ۸۰۰ هکتار جو آبی و ۸هزار و ۵۰۰ هکتار جو دیم ) و پیش بینی می شود که انشاالله بیش از ۵۵ هزار تن برداشت جو از این سطح را داشته باشیم.محمد میری دیسفانی  بیان نمود : متوسط عملکرد جو آبی ۴ تن در هکتار و جو دیم ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار می باشد . 
وی گفت: شروع کاشت از تاریخ اول مهر آغاز شده و تا تاریخ ۳۰ آذر ادامه داشته است و ارقام کشت شده در سطح شهرستان مشهد عمدتا رقم یوسف ، بهمن ، نوت ، ریحان ، بهرخ و ... می باشد . 
 بیش از ۱۳۰ دستگاه کمباین کار ( ۳۰ دستگاه کمباین بومی و ۱۰۰  دستگاه کمباین مهاجر ) برداشت جو را در این شهرستان به عهده دارند و در این رابطه اکیپ های برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقردرمدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان بر کار برداشت و تنظیم کمباین‌ها نظارت دارند. 
وی گفت: هرساله با آغازفصل برداشت غلات، طی نشستی که با کمباین داران منطقه انجام می گیرد، نرخ برداشت انواع کمباین در هرهکتارمشخص می گردد. 
 درحال حاضر بیش از95 درصدبرداشت غلات این شهرستان به صورت کاملا مکانیزه انجام می شود و در آغاز روز، به منظور جلوگیری از انتشار بیماری گیاهان، کلیه کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند.
وی ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با شرکت پخش فراورده های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.
میری دیسفانی اشاره کرد: نرخ برداشت هرهکتار جو با کمباین های استاندارد جو آبی  ۹۲۲ هزار تومان و جو دیم ۵۵۹ هزار تومان می باشد . 
وی  در مورد تامین سوخت کمباین های برداشت غلات گفت: سهمیه سوخت این کمباین ها ی بومی به صورت ماهیانه  و کمباین های مهاجر ۱۵ روزه  تامین می گردد به صورتی که برای کمباین های سبک مثل جاندیر955 و جاندیر1055 ، ۶۰۰۰ لیتر در ماه وبرای کمباین های نیمه سنگین وسنگین مثل کمباین های نیوهلند، سمپو و کلاس مدیوم 310 وهمچنین جاندیر 1165 ، ۹۰۰۰ لیتر درنظر گرفته شده است.
وی اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان را  توزیع به موقع نهاده‌ها و توزیع بذر اصلاح شده، ارائه خدمات فنی و کارشناسی و اطلاع‌رسانی و پیگیری بیمه محصول و  بیان کرد.
امیدواریم این محصول مستقیم و بدون واسطه به دست دامداران این شهرستان برسد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها