فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان گفت: بخش عمده ای از مشکلات امنیتی و انتظامی در استان با پیوست های فرهنگی و تخصصی قابل کاهش و رفع است.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۸۴

به گزارش جام جم آنلاین سیستان وبلوچستان؛ سردار احمد طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خبرنگاران در کنار کار خبری و حرفه ای خود می توانند با نیروی انتظامی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و مشاوره ای با پلیس همکاری داشته باشند و چون آنها در میان هستند قطعاً راهنمایی های موثری نیز ارائه خواهند داد.

 

وی ادامه داد: باور داریم که بخش عمده ای از مشکلات امنیتی و انتظامی سیستان وبلوچستان با داشتن پیوست های فرهنگی قوی و علمی و حساب شده قابل کاهش و یا رفع است که در این زمینه همه دستگاه ها، صاحب نظران و اساتید دانشگاهی و نخبگان باید پای کار بیایند تا با رشد اقدامات فرهنگی در راستای کاهش مشکلات اجتماعی گام برداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا طرح ساماندهی حاشیه شهر زاهدان از منظر امنیتی انتظامی تا یکماه آینده با همفکری و همکاری اساتید دانشگاهی استان تدوین می شود که پس از آن قصد داریم این کار را در سایر بخش ها نیز اجرایی کنیم.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه با هوشیاری و سلسله اقدامات انجام شده از سوی نیروی انتظامی در استان شاهد افزایش شاخص های امنیتی هستیم که در همین راستا از ابتدای سال جاری تعداد 2 هزار و 162 فقره عملیات خرد و درشت تنها در حوزه مبارزه با مواد مخدر از سوی پلیس انجام شده که 21 مورد آن عملیات های گسترده و درگیری مسلحانه با کاروان های بزرگ مواد مخدر بوده است.

 

به گفته طاهری؛ طی این مدت 24 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی و اعضای آن نیز دستگیر شده اند و نکته مهم دیگر هلاکت 9 سرشبکه اصلی این باندها بوده است که سیستان وبلوچستان در این زمینه و هلاکت و دستگیری سرشبکه های اصلی در رتبه برتر کشور قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری بالغ بر 42 تن مواد مخدر کشف شده است افزود: توقیف 259 دستگاه خودرو و موتور سیکلت، کشف قبضه۵۱ سلاح‌ گرم و دستگیری 4هزار 951 قاچاقچی از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت است.

 

فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: مبارزه با خرید و فروش و استفاده از سلاح های گرم غیرمجاز یکی از اولویت های جدی پلیس است که در این راستا نیز 9 باند بزرگ سلاح و مهمات در سطح استان متلاشی و اعضای آن دستگیر شده اند.

 

وی افزود با اشاره به اینکه امسال 516 متهم حمل سلاح غیرمجاز در استان دستگیر شده است افزود: طی این مدت 764 قبضه سلاح که عموماً شامل کلاشینکف و کلت کمری جنگی بوده در استان کشف و ضبط شده که به کاهش چشمگیر جرائم خشن منجر شده است.

 

وی گفت: طی 5 ماه گذشته 530 هکتار از اراضی ملی استان به ارزش 397 میلیارد تومان رفع تصرف شده است.

سیدمجتبی طباطبایی زاده. سرپرست و خبرنگار جام جم آنلاین استان سیستان وبلوچستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها