اگر از طرفداران پرسپولیس بپرسید که تیم محبوب‌شان فصل گذشته در کدام بازی، قهرمانی را از دست داد، خیلی‌ها به بازی هفته بیست و ششم در اصفهان اشاره می‌کنند. در روزهایی که قرمزها برای رسیدن به قهرمانی در کورس با استقلال بودند، مقابل ذوب‌آهن قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۴۴
آن مسابقه با یک حاشیه عجیب شروع شد. مهدی تارتار که تا قبل از بازی برگشت دو تیم در فصل گذشته، به دلیل نتایج تیم‌هایش مقابل پرسپولیس شدیدا مورد انتقاد هواداران استقلال قرار گرفته بود، توانست پرسپولیس را در فولادشهر متوقف کند و امید قرمز‌ها برای کسب ششمین قهرمانی متوالی از دست برود. حالا و در اولین هفته از لیگ بیست و دوم، این دو تیم بار دیگر در فولاد‌شهر مقابل هم قرار می‌گیرند. البته اوضاع نسبت به فصل قبل کلی تغییر کرده است، به خصوص برای یحیی گل‌محمدی و تیمش.

پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی از تیم‌های فعال بود و از نیمکت گرفته تا بازیکنان این تیم دستخوش تغییرات زیاد شد. از نیمکت فصل گذشته قرمز‌ها فقط یحیی گل‌محمدی و کریم باقری باقی مانده‌اند و تمام دستیاران او از این تیم جدا شده‌اند. از حیث بازیکنان نیز، تمام خطوط این تیم شاهد تغییرات گسترده بوده است. از دروازه‌بان گرفته که علیرضا بیرانوند بعد از دو فصل به پرسپولیس بازگشت تا آمدن بازیکنان سرشناسی همچون سعید صادقی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی‌فر و مرتضی پورعلی گنجی. بازی فردا در واقع چهل و دومین تقابل دو تیم در لیگ‌برتر محسوب می‌شود. تاریخچه بازی‌های ۲ تیم در لیگ‌برتر نشان می‌دهد پرسپولیسی‌ها با کسب ۱۶ برد از مجموع ۴۱مسابقه قبلی، عملکرد بهتری نسبت به ذوب‌آهن داشته‌اند. سهم نماینده اصفهان ۱۲برد بوده و ۱۴دیدار دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

البته بازی امروز یک حاشیه هم دارد. این دو باشگاه در نقل و انتقالات چالش بزرگی بر سر جذب سینا اسد بیگی داشتند. هافبکی که ذوبی‌ها مدعی‌اند با آن‌ها قرارداد داشته و بعد به پرسپولیس رفته است. گفته می‌شود باشگاه ذوب‌آهن در صورتی که پرسپولیس در این مسابقه از اسدبیگی استفاده کند به عنوان استفاده از بازیکن غیرمجاز از سرخپوشان پایتخت شکایت خواهد کرد تا نتیجه ۳ بر صفر شود!

یکی دیگر از نکات این بازی، تعداد غایبان آن است. در اردوی ذوبی‌ها، به جز مهدی تارتار، حامد نورمحمدی مدافع این تیم هم امکان بازی جلوی پرسپولیس را ندارد. در اردوی پرسپولیس هم یحیی گل‌محمدی در صورتی که کمیته استیناف جریمه او را کاهش ندهد، نمی‌تواند امروز در اصفهان روی نیمکت بنشیند. وحید امیری، حامد پاکدل و وحدت هنانوف مصدومان پرسپولیس برای هفته اول هستند و امید عالیشاه و مرتضی پورعلی‌گنجی به دلیل محرومیت انضباطی، حق همراهی پرسپولیس مقابل ذوب‌آهن را ندارند.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها