متخصص زنان چه مشکلاتی را درمان میکند؟

اکثر خانم ها برای درمان بیماری های مربوط به ناحیه تناسلی خود، به متخصص زنان مراجعه می کنند.
کد خبر: ۱۳۷۵۹۲۳

کسانی که مبتلا به بیماری های مربوط به زنان شده اند، مایل هستند برای معالجه، به پزشک زنان مراجعه کنند. زیرا احساس راحتی بیشتری می کنند و مشکلات خود را راحت تر با پزشک در میان می گذارند.

متخصص زنان به درمان بسیاری از بیماری های زنان میپردازد همچنین آن ها میتوانند خدماتی در رابطه با زیبایی ناحیه تناسلی خانم ها ارائه دهند.

در این مطلب قصد داریم خدماتی که یک متخصص زنان ارائه میدهد را برای شما شرح دهیم و بگویم بهترین سن برای مراجعه به متخصص زنان چه زمانی می باشد.

متخصص زنان کیست؟

متخصص زنانپزشکی است که بعد از اتمام دوره عمومی، دوره های تخصصی در زمینه درمان بیماری های مرتبط با زنان و زایمان را گذرانده است. پزشک زنان با آناتومی بدن خانم ها، به طور کامل آشنایی دارد و می تواند مشکلات و اختلالات بدن آنها را به خوبی تشخیص دهد.

امروزه با پیشرفت علم پزشکی ، متخصص زنان علاوه بر اقدامات درمانی، می تواند در جهت زیبایی ناحیه تناسلی به خانم ها کمک کند. انجام عمل های زیبایی دستگاه تناسلی، باعث افزایش اعتماد به نفس خانم ها و بهبود مشکلات سیستم تناسلی آنها می شود.

لزوم مراجعه به متخصص زنان چیست؟

متخصص زنان برای تشخیص و درمان بیماری های زنان، معاینات و بررسی های دقیقی از ناحیه تناسلی را انجام می دهد. برخی از خانم ها برای درمان بیماری خود، به جای مراجعه به پزشک، با استفاده خودسرانه از داروهای شیمیایی و یا داروهای گیاهی موجب آسیب به سلامتی خود می شوند. حفظ سلامتی خانم ها باید با دقت بیشتری انجام شود. در مواقعی که با مشکلات زیر مواجه شدید، حتما به پزشک زنان مراجعه کنید و از خود درمانی پرهیز کنید:

  • احساس درد و سوزش در سیستم تناسلی

  • اختلال در عادت ماهیانه

  • احساس درد شدید و یا گرفتگی در قسمت لگن

  • احساس درد و ناراحتی در زمان برقراری رابطه زناشویی

  • ایجاد خونریزی در هنگام برقراری رابطه جنسی

  • خانم ها باید قبل از اقدام به بارداری، تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

وظایف متخصص زنان چیست؟

متخصص زنانعلاوه بر درمان بیماری های مرتبط با زنان و سیستم تناسلی آنها، می تواند در جهت مراقبت ها و پیشگیری از بروز بیماری ها، مشاور خوبی برای بیماران خود باشد. پزشک زنان با افزایش دانش و علم خانم ها درباره نیازهای مراقبتی، می تواند از بروز انواع بیماری و سرطان در میان خانم ها پیشگیری کند.

پزشک زنان در زمینه انجام زایمان به روش های طبیعی و سزارین هم فعالیت میکند. همچنین یک متخصص زنان خوب می تواند در زمینه زیبایی سیستم تناسلی خانم ها، اقدامات زیادی انجام دهد.

 

سن مناسب جهت مراجعه به متخصص زنان

برخی از مردم تصور می کنند، خانم هایی که ازدواج کرده اند، فقط باید به متخصص زنان مراجعه کنند. این تصور کاملا اشتباه است. دختران جوان هم برای پیشگیری و مراقبت های خاص، باید به صورت دوره ای به پزشک زنان مراجعه کنند.

تمام خانم هایی که بین 20 الی 70 سال سن دارند، باید به صورت منظم، حداقل در هر سال یکبار به متخصص زنان مراجعه کنند. پزشک برای خانم ها، انجام چکاپ سالانه، تست های غربالگری، تست پاپ اسمیر، تست پاپیلومای انسانی یا HPV و ... را تجویز می کند.

متاسفانه امروزه شیوع بیماری های مرتبط به زنان، ناباروری، سرطان، زگیل های تناسلی، تبخال تناسلی، ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی، ایدز و هپاتیت در حال افزایش می باشد. با مراجعه به موقع، از بروز و پیشرفت بیماری جلوگیری کنید.

اقدامات درمانی متخصص زنان

متخصص زنان با انجام معاینات و آزمایشات مختلف، بیماری فرد را تشخیص می دهد. در نتیجه روش مناسب برای درمان را انتخاب می کند.

درمان مشکلات دختران جوان در سنین بلوغ

در سنین بلوغ دختران ممکن است دچار سندروم پیش از قاعدگی شوند. تغییرات خلق و خو، دردهای شدید دوران قاعدگی، ترشحات زیاد، خونریزی های غیر نرمال، احساس بوی بد ناحیه تناسلی می تواند، بسیار آزاردهنده باشد. با مشاهده هر یک از این علائم بهتر است، برای کسب اطمینان از سلامتی به پزشک مراجعه کنید.

درمان عفونت های سیستم تناسلی و بیماری های مقاربتی

متخصص زنان می تواند بیماری های عفونی مانند تبخال تناسلی، زگیل تناسلی، ایدز و هپاتیت را درمان کند. همچنین بیماری های مقاربتی مانند سوزاک، با مراجعه به پزشک بهبود می یابند. خانم ها باید با مشاهده علائمی مانند سوزش، استشمام بوی بد از واژن، خارش، ترشحات غیر طبیعی و یا خونریزی غیر طبیعی از واژن، هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

درمان فیبروم رحمی و کیست های تخمدان

وجود کیست های تخمدان، ابتلا به فیبروم رحمی یا میوم رحمی در میان خانم ها شایع است. از علائم وجود این مشکلات می توان به پریودی های نامنظم با خونریزی شدید اشاره کرد.

منظم کردن عادت ماهیانه

نامرتب بودن چرخه قاعدگی با بیماری هایی مانند استرس زیاد، افسردگی، اختلالات هورمونی، عفونت، کیست تخمدان، سرطان و ... مرتبط می باشد. اگر عادت ماهیانه شما بین 7 الی 10 روز به تاخیر افتاد، حتما به متخصص زنان مراجعه کنید.

 

مراقبت های دوران بارداری تحت نظر متخصص زنان

حفظ سلامتی مادر و جنین در دوران بارداری، حائز اهمیت می باشد. متخصص زنانبا معاینه مرتب، به حفظ سلامتی مادر و جنین کمک می کند. احتمال بروز مشکلاتی مانند افزایش فشار خون، افزایش قند خون، کم خونی، ترکیدن کیسه آب و ... ، در دوران بارداری وجود دارد. تحت نظر پزشک بودن، کمک می کند تا در صورت بروز هر یک از مشکلات، هر چه سریعتر اقدامات درمانی انجام شود. همچنین پزشک زنان، رژیم های غذایی مناسب برای دوران بارداری توصیه می کند.

جراحی زیبایی زنان

امروزه عمل زیبایی واژن در بین خانم ها از رایج ترین جراحی ها می باشد. متخصص زنان با انجام جراحی زیبایی، می تواند مشکلات ظاهری ناحیه تناسلی را برطرف کند.

اهداف انجام جراحی زیبایی شامل موارد زیر می باشد:

  • درمان خشکی واژن

  • برطرف کردن گشادی واژن

  • تنگ کردن واژن

  • کوچک کردن لابیاهای بزرگ

  • برطرف کردن تیرگی لابیاها

  • درمان افتادگی و شلی پوست واژن

  • درمان بی اختیاری ادراری

  • درمان بوی بد ناحیه تناسلی

  • جوانسازی واژن

  • افزایش میل جنسی

  • تقویت روابط عاطفی بین زوجین

روش های گوناگون جراحی زیبایی ناحیه تناسلی خانم ها

متخصص زنان با توجه به شرایط جسمانی و مشکلات هر فرد، روش مناسبی را برای جوانسازی واژن انتخاب می کند:

  • عمل لابیاپلاستی: در این جراحی لابیا های کوچک و متقارن خواهند شد.

  • جوانسازی واژن با استفاده از لیزر: روش های مختلفی برای جوانسازی نایحه تناسلی وجود دارد که خانم ها با مشورت متخصص زنان میتوانند از آن استفاده کنند.

  • عمل پرینورافی: پرینورافی یک نوع جراحی برای تنگ کردن مدخل ورودی واژن است. در این جراحی دیواره های پشت واژن به یکدیگر نزدیک می شود و به این ترتیب آ ناحیه تنگ خواهد شد.

  • عمل واژینوپلاستی: واژینوپلاستی نوعی جراحی برای تنگ کردن واژن است که در آن بافت اضافی واژن برداشته می شود و عضلات ناحیه را تقویت می کنند.

  • تزریق ژل و چربی به واژن: با افزایش سن وازن زیبایی خود را از دست میدهد. بسیاری از خانم ها به دنبال روش هایی برای حجیم سازی ناحیه تناسلی خود هستند. تزریق ژل و چربی جزو این رو است که فرد میتواند با مشورت جراح زیبایی زنان یکی از آن ها انتخاب کند.

  • سفید کردن واژن: تیرگی ناحیه تناسلی را خیلی از خانم ها در هر سنی تجربه کرده اند که باعث کاهش اعتماد به نفس و خجالت آن ها می شود. روشن سازی واژن به روش های مختلفی صورت میگیرد. شما میتوانید بهترین روش را انتخاب کنید.

 

کلام آخر

انتخاب یک متخصص زنان با تجربه و حاذق می تواند در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های ناحیه تناسلی تاثیرگذار باشد. همچنین انتخاب متخصص با مهارت کافی، کمک می کند تا شما بعد از انجام جراحی زیبایی، بهترین نتیجه را بدون عوارض جانبی، کسب کنید. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر نگین حدادی جراح و متخصص زنان به آدرس https://drhadadi.com بیان کنید.

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها