اتاق فرار سرگرمی جدیدی است که طرفداران زیادی در این پیدا کرده است. در این مقاله قصد معرفی بیشتر این سرگرمی را دارم.
اتاق فرار سرگرمی جدیدی است که طرفداران زیادی در این پیدا کرده است. در این مقاله قصد معرفی بیشتر این سرگرمی را دارم.
کد خبر: ۱۳۷۵۵۳۶
مطمئنا همه‌ ما بارها با نام اتاق فرار روبه‌رو شده‌‌ایم و از این واژه‌‌ی دو کلمه‌ای، احساسی مرموزانه هم دریافت کرده‌ایم. با اینکه اتاق فرار یک بازی مطرح و پرخواستار در جامعهٔ مدرن امروزی است اما هنوز عده‌ای هستند که شناخت جامعی به این فضا ندارند.  شما در اتاق فرار می‌توانید با دوستان خود در آنجا تفریح کنید، قرارهای متمایزی رقم زنید یا به عنوان رویداد تیم‌سازی شرکت از این بازی استفاده کنید. به خوبی آشکار شده که شرکت در بازی  فرار در نهایت منجر به شناخت بهتر و دقیق‌تر از دیگر اعضای گروه و خودشناسی می‌شود. در این تجربه گروه شما به گونه‌ای دلچسب‌تر کار تیمی را به ثمر می‌رسانند که در غیر این صورت به سختی می‌توان به آن رسید. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با اتاق فرار آشنا کنیم.

اسکیپ روم یا اتاق فرار چیست؟

برای شروع  از شما می‌خواهیم تصور کنید که به یک فضای طراحی شده از دنیای کامپیوتری با داستانی مهیج پا گذاشته‌اید و لازمه پیروزی در این راه، تنها فعال کردن حواس ذهنی و خلاقیت‌تان است.

اتاق‌ های فرار تاریخچه چندان دوری ندارند زیرا نخستین اتاق فرار در سال ۲۰۰۷ و در شهر توکیو ژاپن ابداع گردیده است.

اسکیپ روم‌ها جزء بازی‌های تیمی هستند که گروه‌هایی متشکل از افراد ۴ تا ۱۰ نفره دارند. اتاق‌‌های فرار موضوعات متفاوتی برای بازی و ماجراجویی دارند که هرکدام از داستان و فضای اختصاصی خودشان ساخته شده‌اند. اما در تمامی آنها یک مسئله ثابت به چشم می‌اید که در مسیر بازی اتاق فرار تنها به دنبال جست‌وجو، کشف رمز و ایده‌های مخفی شده برای رسیدن به نقشه فرار بروید و اجازه ندهید موارد سرگرم‌کننده فرعی شما را از داستان اصلی منحرف کنند.

بازی‌های فرار، چندان داستان گیج‌کننده‌ای ندارند بلکه شرایط ناآرام و شلوغ حاکم در آنجا، تمرکز را برای حل موضوع سخت می‌سازد. هنگامی که وارد اتاق فرار می‌شوید زمان محدودی برای حل معمای بازی در اختیارتان قرار می‌گیرد و گروه شما در این زمان باید با همبستگی و تعامل نقشه فرار را پیدا کند وگرنه با اتمام زمان مدیر اتاق فرار به کمکتان می‌اید، پس در اسکیپ‌روم ها مدیریت زمان هم حائز اهمیت می‌باشد.

اتاق های فرار بیشتر از مواردی چون زندان، سلول انفرادی، فضاهای متروکه، فضاپیماها و مکان‌های مرتبط دیگر با داستان بازی، ساخته یا شبیه سازی می‌شوند. این بازی‌‌ها با فضای متفاوت و نسبتا جدید خود، مشغله و درگیری‌های ذهنی را ازمخاطب خود دورکرده و کمک می‌کنند لذت کافی را از لحظه ببرید. جالب است بدانید این بازی به میزانی جذب‌‌کننده است که ۵۶ درصد از اتاق‌های فرار بدست کسانی که این بازی را در مجموعه‌های دیگر تجربه کرده‌اند، طراحی و ساخته می‌شوند.

 اتاق فرار ترسناک

 

مزایای تجربه اتاق فرار برای دبگران چیست؟

اما اگر به دنبال دلایل محبوبیت اتاق‌های فرار هستید بخش‌های بعدی را با دقت مطالعه کنید!

 

۱. تقویت انجام کار و مسئولیت‌های تیمی:

تمامی ما می‌دانیم که کارهای گروهی در زمان کمتر، موفقیت‌های زیادی را می‌توانند نصیبمان کند. ترس و هیجان حاکم در اتاق‌های فرار همه‌‌‌ی افراد تیم را وادار به همکاری می‌کند. همچنین با تقویت روحیه انجام کارهای گروهی می‌توانیم در جامعه، زندگی و اعتبار بهتری داشته باشیم و شخصیتی مسئولیت‌پذیر و دارای همبستگی را پرورش دهیم.

 

 

۲. چیره شدن بر ترس های زندگی:

«اتاق فرار ترسناک» یکی از ژانرهای محبوب می‌باشد و بسیاری از اسکیپ روم‌های دیگرهم فضایی استرس زا دارند. بدین ترتیب، زمانی که مخاطب وارد اتاق فرار می‌شود، غلبه بر ترس‌های خود را اغاز می‌‌کند تا بر روی نقشه فرار متمرکز شود. یکی از بهترین درس‌هایی که از اتاق فرار می‌اموزیم این است که پر و بال دادن به ترس و وحشت موجب شکست ما در بازی می‌شود و استفاده از این نکته در زندگی واقعی کمک بسیاری به ما خواهد کرد. درست هنگامی که وارد اتاقی تاریک با سلول‌های انفرادی می‌شوید، می‌توانید جنگیدن با ترس‌هایی که مانع رسیدن به موفقیت‌تان می‌شود را تمرین کنید.

 

۳. افزایش قدرت تمرکز ذهن:

در بسیاری از زمان‌ها پیش می‌اید که لازم باشد در یک مکان شلوغ و پر از حواس‌پرتی تمرکز کنیم؛ همانطور که مشخص است تمرکز در اتاق فرار رمز اصلی پیروزی‌ است پس با تجربه اتاق فرار حل کردن مسائل در محیط‌های استرس‌زا و پُرازدحام را نیز تجربه خواهید کرد.

 

 

۴. به کارگیری خلاقیت در مسیر برداشتن موانع:

اتاق فرار مخاطب خود را مجبور می‌کند تا با استفاده از خلاقیت موانع را از مسیر خود بردارد و حتی نقشه را از مسیر بهتری عملی سازد. این امتیاز در بسیاری از مسائل زندگی به کمک‌مان می‌آید؛ زیرا بزرگ‌ترین اشتباه ما دست کم گرفتن خلاقیت‌مان است. پس در اتاق فرار خواهیم آموخت که مشکلات با به کارگیری خلاقیت با روش‌های بهتری حل می‌شوند.

تجربهٔ هیجان بازی‌های مجازی در دنیای واقعی، رهبری، توجه بیشتر به جزئیات، تقویت حس از خودگذشتگی، افزایش بهره‌وری، شناخت خوداگاهی،بهبود روابط عمومی، مدیریت زمان، تجربهٔ تلفیق بازی فکری و تجسمی از دیگر دستاورد های تجربه اتاق فرار می‌باشد.

حالا که به طور کامل با اتاق فرار اشنا شدید، بازدید از معرفی یک اتاق فرار مجازی یا تریلر‌های اتاق فرار می‌تواند برایتان تحقیق جذابی به ‌حساب آید یا حتی اگر قصد شرکت در اتاق فرار را دارید با بازدید از «مجله اتاق فرار » ، می‌توانید با آگاهی بیشتری، بازی خود را تجربه کنید. در این بخش با معرفی اولین مجله تخصصی اتاق فرار در ایران غافلگیرتان می‌کنیم.

 مجله اتاق فرار

اسکیپ مگ اولین مجله اتاق فرار ایران

مجله اسکیپ‌مگ نخستین مجله تخصصی اتاق فرار می‌باشد که به صورت حرفه‌ای  فعالیت خود را شروع کرده است. اگر بازی اتاق فرار را تجربه کرده‌اید و از طرفداران آن هستید مجله اتاق فرار یک منبع عالی جهت یافتن فیلم های هیجان‌انگیز در زمینه اتاق فرار و حوزه‌های مشابه آن می‌باشد، همچنین شما در مجله اتاق فرار می توانید جذابترین اتاق فرارهای تهران و کرج را مشاهده و رزرو اتاق فرار خود را به راحتترین حالت ممکن انجام دهید.

اگر به دنبال کردن اخبار علاقه‌مند باشید بازهم مجله اتاق فرار منبع اطلاع رسانی مناسبی در زمینه اتاق فرار خواهد بود.علاوه بر موضوع اتاق فرار مقاله‌های متنوع و هیجانی دیگری نیز در این مجله منتشر می‌شوند که می‌توانید شوروشعف موجود در این مطالب لذت ببرید. اگر چندین مقاله در مجله تخصصی اتاق فرار بخوانید و نکات ان‌ها را مورد توجه قرار دهید مطمئنا شماهم به یک شرکت‌کننده حرفه‌ای در بازی اتاق فرار تبدیل خواهید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها