امروزه داشتن یه ویلای لوکس می تواند از جذابیت های زندگی باشد و افراد بسیاری که هر کدام با هدفی اقدام به خرید ویلا می کنند، اهدافی مانند تفریحی یا سرمایه گذاری و ...
کد خبر: ۱۳۷۵۳۶۳

هدف از خرید ویلا:

در ابتدا مشخص کنید که ویلا را برای اسکان موقت تفریح و خوش گذرانی میخواهید یا دائم، یا ویلا را برای سرمایه گذاری میخواهید یا هدفتان از خرید ویلا لوکس اجاره دادن آن و کسب درامد می باشد یا اینکه دوست دارید ویلای خریداری شده در حومه اطراف شهرتان باشد یا مناطق خاص و خوش آب و هوا پس قبل از هر چیز هدفتان از خرید ویلا را مشخص کنید و مطابق با سلیقه خود اقدام به خرید بگیرید.

بودجه موجود در دست:

هر ویلایی دارای قیمت متفاوتی میباشد و ویلا ها نسب به موقعیت مکانی و امکانات رفاهی که دارند قیمت های متنوعی دارند، پس هیجان زده نشوید و با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید و همچنین سطح درامد خود اقدام به خرید ویلایی با کیفیت و مطمئن متناسب با موجودی که در اختیار دارید بکنید.

مشخصات یک ویلای خوب:

یک ویلای لوکس معمولا دارای استخرشنا، فضای نشیمن جادار و ناهارخوری مبله و آشپزخونه خوب میباشد، که این اتاق ها با توجه به سلیقه فرد خریدار میتواند طراحی گردد. همچنین یک سری امکانات تفریحی و رفاهی را باید در ویلا برای خود به وجود آورد تا از تعطیلات طولانی مدت خود در ویلا لذت ببرید حتما به آنتن دهی و دسترسی ویلا به اینترنت توجه داشته باشید.

موقعیت و معماری ویلا:

یکی از نکات مهم یک ویلا طراحی آن میتواند باشد . از نظر طراحی داخلی، معماری ساخت، فضا و محوطه ی بیرونی آن و ..   در خرید یک ویلای خوب حتما موقعیت مکانی آن را در نظر بگیرید، مناطقی در نزدیکی خطوط  ساحلی در مناطق کوهپایه ای با ارتفاع و چشم انداز بسیار زیبا و در مناطق آرام و دلنشین جنگلی و مناطق کوهستانی و ... از محبوبیت بیشتری بین خریداران برخوردار می باشند.

نکاتی درباره خرید ویلای لوکس در شمال

داشتن اطلاعات کافی از بازار خرید ویلا

بازار ویلا یک بازار رقابتی می باشد شما باید سعی کنید قبل از اقدام به خرید ویلا از فعالان و مشاورین کاربلد و مطئن مشاوره های لازم را انجام دهید تا ویلایی که خریداری می کنید را متاسب با قیمت ها موجود در بازار باشد و شناخت کافی از قیمت ویلاها به دست بیاورید با توجه به منطقه جغرافیایی که قصد خرید دارید و تا حد ممکن از کلاهبرداری از شما جلوگیری شود.

انتخاب نوع ویلا:

باید انتخاب کنید که چه نوع ویلایی با چه مشخصاتی مورد پسند شما میباشد و آیا قصد خرید ویلایی ساحلی یا جنگلی ، شخصی یا مستقل، یک طبقه یا دوبلکس و ... که هر کدام از این ویلاها دارای یک سری معایب و مزایا می باشند. بعد از انتخاب نوع ویلا و در نظر گرفتن تمامی جوانب در مرحله ی بعد منظره و آب هوای منطقه ای که قصد خرید ویلا را دارید را مورد بررسی قرار دهید. مثلا اگر قصد خرید ویلا در ساحل را دارید توجه داشته باشد که با جزر و مد دریا به ویلایتان آسیبی وارد نشود و ویلای شما را به مکانی ناامن تبدیل نکند.

یا مثلا اگر ویلا را فقط برای تفریح و خوش گذرانی میخواهید به منظره آن توجه کنید مثلا ویلاهای جنگلی و ساحلی و ویلاباغ ها از نظر منظره و آرامش و طبیعت منحصفر به فردی که دارند را در اولویت قرار دهید.

امکانات رفاهی و دسترسی

هر ویلایی که ما قصد خرید آن را داریم دارای یک سری امکانات رفاهی و دسترسی های آسان و دشواری خواهد بود که باید مورد بررسی قرار بگیرد تا دچار مشکل نشویم. سعی کنید ویلایی را که دسترسی آسان تری به جاده های اصلی دارند را انتخاب کنید همچنین دقت کنید که ویلای مورد نظر فاصله زیادی با شهر نداشته باشد یا همچنین نسبت به درمانگاه یا بیمارستان ها از دسترسی خوبی برخورددار باشد تا در صورت نیاز دچار مشکل نشویم یا اینکه ویلایی را که انتخاب میکنید از آنتن دهی و اینترنت مناسبی برخوردار باشد .

یک سری امکانات اولیه مانند آب و برق و .. را حتما برای شما در اولویت قرار گیرد و دسترسی به سازمان های دولتی و آتش نشانی و امکانات رفاهی برای خرید را هم در اولویت قرار دهید.

نکته: مسالح مورد استفاده در ساخت ویلا و کیفیت ساخت ویلای مربوطه را مورد بررسی قرار دهید و از کیفیت ساخت آن مطمئن شوید به عنوان مثال ویلاهای ساحلی و ویلاهایی که در مناطق بارشی زیاد قرار دارند یا محیط شرجی دارند را باید کیفیت سازه های آن ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم چرا که این نوع ویلا ها هزینه نگهداری بالایی دارند .

نکاتی درباره خرید ویلای لوکس در شمال

قیمت ویلا

در محلی که قصد خرید ویلا را دارید قیمت آن را با مشاورین مورد اعتماد یا با پرس و جور از اهالی محل و ویلاهای اطراف ویلایی که قصد خرید آن را دارید دقت کنید قیمت مربوط به خرید و فروش ویلا در آن مناطق را پیدا کنید و اطلاع داشته باشد تا سرتان کلاه نرود و از شما کلاهبرداری صورت نگردد.

 

امنیت ویلا

هنگام خرید ویلا مسائل امنیتی را مورد بررسی قرار دهید، مثلا در هنگام خرید ویلا مرز ویلا مربوطه را به طور کامل از فروشنده بخواهید که برای شما مشخص کند و بعد از خرید حتما کارهای لازم مربوط به امنیت بیشتر ویلا را انجام دهید شاید شما مدت طولانی در ویلا نباشید یا نگهبانی نداشته باشد پس باید امنیت مربوط به ویلا را برقرار کنید.

نکات حقوقی خرید ویلا

بعد از انتخاب تمامی موارد گفته شده به مهمترین موضوع خرید ویلا که بحث قرارداد با فروشنده می باشد میرسیم، در این مرحله باید اولین کاری که انجام میدهیم سند و پایان کار ویلا را مورد بررسی قرار دهیم و از قانونی ساخته شدن ویلا مورد نظر اطمینان پیدا کنیم .

در معاملاتی که به صورت قولنامه ای خرید و فروش میشوند، برای رعایت نکات حقوقی خرید ملک که برای ملک مادر با ابعاد بزرگتری سندی موجود بوده و بعد ملک به ابعاد کوچکتر تقسیم میگردد و  به صورت قلنامه ای معامله می گردد، باید در نظر داشته باشید که مالک اصلی همان شخصی است که در سند نام برده شده و به این نکته توجه داشته باشید که قلنامه یک سند رسمی حساب نمی شود و اسنادی که در دفترخانه های رسمی دولتی به امضاء میرسند جزء اسناد رسمی به حساب می آیند.

نکته: در زمان انجام قرارداد نهایی حتما با یک شخص متخصص در امور حقوقی مشورت کنید و بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام به خرید نکنید تا بتوانید از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها