وزارت خزانه‌ داری آمریکا ۶ شرکت و یک کشتی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
کد خبر: ۱۳۷۵۰۰۴

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه‌ داری آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد اسامی شرکت‌های جدیدی را به بهانه ارتباط با ایران در فهرست تحریم قرار داده است.

اسامی شرکت‌ها و کشتی تحریم شده به شرح زیر است:

شرکت بلوکاکتوس برای تجهیزات سنگین و تجارت قطعات یدگی دستگاه‌ها، مستقر در امارات، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت «فرول کانیون»، مستقر در چین، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت کشتی‌رانی گلدون واریر، مستقر در چین، ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۴۶؛

شرکت مدیریت کشتی‌رانی پایونیر، مستقر در سنگاپور، ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۴۶؛

شرکت تجارت زنفر، مستقر در مالزی، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس؛

شرکت تجارت بین‌المللی شکوفی، مستقر در چین، به بهانه ارتباط با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس.

نفت‌کش گلوری هاروست، تحت پرچم پاناما، به بهانه ارتباط با شرکت گلدن واریر.

در بیانیه خزانه‌داری آمده است دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه «نهادهای حامی شرکت‌های خوشه‌ای پتروشیمی ایران» را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. خزانه‌داری مدعی شده اقدام امروز شرکت‌هایی را هدف قرار گرفته که شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از آن برای تسهیل فروش ده‌ها میلیون دلار نفت و محصولات پتروشیمی به شرق آسیا استفاده می‌کند.

دولت آمریکا ۱۵ تیرماه هم اسامی ۲ فرد، ۱۳ شرکت و ۲ نفتکش را در فهرست تحریم‌ قرار داد. واشنگتن مدعی شده بود این افراد و شرکت‌ها از شرکت‌های صوری برای تسهیل انتقال و فروش نفت و محصولات پتروشیمی از شرکت‌های ایرانی به شرق آسیا استفاده کرده‌اند.

تحریم‌ها علیه ایران

دولت آمریکا برای پیشبرد جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها قبل تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف علیه تهران وضع کرده است. واشنگتن شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از این تحریم‌ها ملزم می‌کند.

«دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» وزارت خزانه‌داری یا «FTI» که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی جنگ اقتصادی این کشور علیه کشورهای مخالف با سیاست‌های کلان واشنگتن به شمار می‌رود.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها