هیئت های عزاداری و محلهای طبخ غذا و نذورات توسط بازرسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کنترل می شود؛

مراقب سلامتی عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستیم

دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد:مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مهمترین نکات و دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و صفر در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۳۷۴۸۱۱

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ طبق این مصوبات کلیه مراسم های عزاداری ایام محرم و صفر می بایست در فضای باز و بارعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود.

در راستای نظارت بهداشتی بر مراسم های ماه محرم و صفر، ۳۶ تیم کارشناسی با حضور ۱۲۰ بازرس بهداشت محیط کار، نظارت و بازرسی ویژه از هیاتهای عزاداری و محل‌های طبخ غذا و نذورات و موکبهای سطح شهر را انجام می دهند، همچنین تشکیل جلسه آموزشی برای مسئولین هیاتهای عزاداری در اولویت معاونت بهداشتی است.

از فرآورده های خام دامی دارای مجوزهای سازمان دامپزشکی استفاده گردد و از ذبح و قربانی نمودن دام در مقابل هیات ها جدا خودداری گردد و تدابیر لازم جهت جمع آوری بهداشتی پسماند به ویژه ماسکهای استفاده شده اتخاذ گردد.

آب به صورت بطریهای بسته بندی شده بین عزاداران توزیع شود و از ظروف یکبار مصرف برپایه گیاهی دارای مجوزهای بهداشتی و استاندارد استفاده گردد.

ساعت برگزاری مراسم محدود و بیشتر از ۲ ساعت نباشد.

مراسم های عزاداری فارغ از وضعیت های چهارگانه تعیین شده(قرمز، نارنجی، زرد و آبی) در کلیه شهرستان ها بایستی در فضای باز برگزار گردد و با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزاری مراسم درفضای بسته نباشد.

هر یک از عزاداران وسایل شخصی مختص به خود را داشته و از رد و بدل شدن وسایل شخصی ، طبل ، زنجیر، سنج و … خودداری گردد.

محلول های ضدعفونی کننده دست و گندزدایی سطوح به اندازه کافی موجود باشد و مکان عزاداری قبل و بعد از استفاده گندزدایی گردد.

در تشکیل دسته های عزاداری استفاده ازماسک و رعایت فاصله گذاری فیزیکی بین عزاداران الزامی بوده و دسته روی به صورت محل به محل با رعایت شیوه نامه های بهداشتی امکان پذیراست، اما به صورت شهربه شهر و استان به استان ممنوع می باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها