رئیس جهاد کشاورزی ایلام خبر داد:

رشد ۱۱۵ درصدی اشتغال در بخش کشاورزی ایلام

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام :

کشاورزان ایلامی با وجود بروز خشکسالی نسبت به پرداخت زکات اهتمام جدی دارند

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: کشاورزان و بهره برداران استان با وجود بروز خشکسالی گسترده اما نسبت به پرداخت زکات از میزان برداشت محصول زارعی خود اهتمام جدی دارند و این پدیده جوی خللی در پرداخت زکات کشاورزان نداشته است.
کد خبر: ۱۳۷۴۷۸۸

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا ؛ حجت الاسلام عباسعلی بازیار افزود: قبل از برداشت محصولات کشاورزی جلسات متعدد توجیهی با کشاورزان انجام گرفته تا زمان برداشت محصول، هر کشاورز سهم زکات خود را پرداخت کند.

وی ادامه داد: باتوجه به اهمیت پرداخت زکات توسط کشاورزان و بهره برداران، به طور مکرر کلاس ها و کارگاه های توجیهی برای این قشر توسط مبلغان و مروجان برگزار می شود.

حجت الاسلام بازیار گفت: حضور کشاورزان به ویژه بهره برداران جوان در این کلاس های ترویجی و نیز مشارکت آنها در پرداخت زکات از نکات بارز است که به کرات کشاورزان موفق در امر زکات در استان و کشور مورد تقدیر قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه مبلغان و مروجان سازمان جهاد کشاورزی و حوزه های علمیه تنها وطیفه آگاهی بخشی به کشاورزان در زمینه اهمیت پرداخت زکات و اهتمام به این فریضه مورد تاکید الهی را دارند، اضافه کرد: کمیته امداد مسوول جمع آوری و هزینه زکات کشاورزان است.

وی افزود: کشاورزان و زارعان به اهمیت دینی پرداخت زکات بعد از برداشت محصولات خود واقف هستند و حضور مبلغان و مروجان سازمان در آگاهی بخشی به کشاورزان برای پرداخت زکات نیز بی تاثیر نیست.

سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: در برخی از روستاها با مصرف هزینه زکات، کشاورزان اقدام به ساخت اماکن عام المنفعه ای چون مسجد، مدرسه و حسینه می کنند که احداث این بناها از برکات مشارکت در پرداخت زکات است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها