معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

آماده جمع‌بندی مذاکرات هستیم

کد خبر: ۱۳۷۴۷۴۶
نویسنده حسینعلی حاجی دلیگانی - عضو هیات رئیسه مجلس
مجلس شورای اسلامی از اقدامات و فعالیت‌های دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده در حوزه مذاکرات هسته‌ای استقبال می‌کند و در عین حال، طبعا انتظار است افرادی که در این حوزه مسئولیت دارند با برگزاری نشست‌های کارشناسی و بر اساس مسائل ملی موضوعات مربوط به مذاکرات هسته‌ای را طبق همین روالی که در پیش گرفته‌اند، دنبال کنند تا در عرصه‌های بین‌المللی مسائل مربوط به گفتگو‌های احیای برجام به صورت شفاف برای افکار عمومی در حوزه داخلی و خارجی بیان شود.

این موضوع باید برای دنیا تبیین شود ایران طبق رویه‌ای که تاکنون داشته همواره از گفتگو استقبال کرده و می‌کند و هیچ‌گاه در پی ترک مذاکره و توقف آن نبوده و نیست، اما طرف‌های مقابل هم باید بدانند جمهوری اسلامی در شرایطی نیست که یک توافق بد را بپذیرد. توافق خوب از نظر ما توافقی است که باعث سربلندی ملت و احقاق حقوق جمهوری اسلامی در عرصه‌های جهانی شود.

از سوی دیگر تحولات جهانی و همچنین مسائلی که در بخشی از اروپا به‌وجود آمده باعث شده این منطقه در آینده‌ای نزدیک با بحران انرژی دست در گریبان شود و هر قدر که به فصل سرما نزدیک می‌شود، اثرات و تبعات این بحران بیش از پیش آشکارتر خواهد شد. طبیعی است که روند تحولات در مسیری قرار می‌گیرد که نیاز غرب به نفت و انرژی ما و همچنین منطقه خلیج‌فارس بیشتر شود. واقعیت‌های موجود این الزام را به طرف‌های ما در مذاکرات هسته‌ای دیکته می‌کند که آن‌ها باید در خواسته‌های نامعقول و نادرست خود تجدید نظر کنند و به قدرت ملت ایران و ظرفیت‌های نهفته در جمهوری‌اسلامی ایمان بیاورند و دست از لجاجت‌ها بردارند و بیش از این خودشان را در دنیا مفتضح نکنند.

همچنین این مسأله کاملا روشن است که اگر تا چند سال پیش ایران به همراه معدود کشور‌هایی در دنیا جزو باشگاه ضد تحریمی‌ها بودند در شرایط کنونی تعداد این کشور‌ها بسیار افزایش پیدا کرده، به نحوی که می‌شود بیان کرد کشور‌هایی که بیش از نیمی از جمعیت دنیا را دارند به این باشگاه پیوسته‌اند و طبیعی است که همراهی این دولت‌ها و ملت‌ها با همدیگر برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه باعث ایجاد یک توان مضاعف در برابر نگاه استبدادی غرب و آمریکا خواهد شد. از سوی دیگر این واقعیت هم به‌خوبی در عرصه بین‌المللی نمود پیدا کرده که سلاح تحریم امروز رنگ باخته است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها