خرم آباد-جام جم آنلاین  استاندار لرستان گفت: تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور در استان جذب شده است
خرم آباد-جام جم آنلاین استاندار لرستان گفت: تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور در استان جذب شده است
کد خبر: ۱۳۷۴۶۲۱
 به گزارش جام جم آنلاین لرستان دکترفرهاد زیویار در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور در استان جذب شده است و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا پایان مردادماه گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در این رابطه ارائه دهند.
وی تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با پیگیری چند دستور کار شامل؛ بررسی مصوبات کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست، بررسی طرح‌های مشمول تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، بررسی برنامه رشد اقتصادی سال ۱۴۰۱ استان و سایر موارد ارسال شده به دبیرخانه شورا برگزار شد.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: پیگیری مباحث مربوط به بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ کشور یکی از دستورکارهای مهم جلسه امروز بود که بر اساس گزارشات ارائه شده، از مبلغ یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به استان تاکنون حدود ۴۶۰ میلیارد تومان جذب شده است.
زیویار اضافه کرد: با توجه به فرصت باقیمانده برای جذب این اعتبار تا پایان شهریورماه جاری، مقرر شد دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در این رابطه با جدیت بیشتر و در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری کنند.
وی بیان کرد: همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی حداکثر تا پایان مردادماه گزارشی از وضعیت اقدامات صورت گرفته و همکاری بانک‌ها در این زمینه به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با هدف اتخاذ تصمیمات لازم ارائه دهند.
استاندار لرستان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته فرآیند جذب اعتبار اختصاص یافته به استان تا پایان مردادماه باید از سقف ۶۰ درصد عبور کند که ضرورت دارد دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب به کار گیرند.
زیویار عنوان کرد: جلسه امروز مصوبات دیگری نیز در راستای کمک به دستگاه‌های اجرایی استان داشت تا در ادامه، اجرای اقدامات در زمینه معرفی طرح‌ها با سهولت بیشتری همراه باشد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس دستگاه‌های اجرایی می‌توانند طرح‌هایی را که دارای نقص بوده یا صلاحیت ادامه فعالیت برای آن‌ها وجود ندارد از چرخه ادامه کار کنار گذاشته و سایر طرح‌هایی که شرایط قانونی را دارند، به‌عنوان جایگزین به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان معرفی کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها