همایش جهاد تبیین با حضور مسئول سازمان بسیج رسانه هرمزگان، رئیس اداره آموزش و پرورش رودان و مدیران و معاونان مدارس مقطع متوسطه دوم شهرستان رودان برگزار شد.
همایش جهاد تبیین با حضور مسئول سازمان بسیج رسانه هرمزگان، رئیس اداره آموزش و پرورش رودان و مدیران و معاونان مدارس مقطع متوسطه دوم شهرستان رودان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۴۳۳۷

 

هرمزگان-جام جم انلاین-همایش جهاد تبیین با حضور مسئول سازمان بسیج رسانه هرمزگان، رئیس اداره آموزش و پرورش رودان و مدیران و معاونان مدارس مقطع متوسطه دوم شهرستان رودان برگزار شد.

 

سرهنگ دوم پاسدار محمد رسول جلالی مسئول سازمان بسیج رسانه استان هرمزگان در همایش جهاد تبیین که با حضور مدیران و معاونان مدارس مقطع متوسطه دوم شهرستان رودان برگزار شد، با اشاره به سیر تاریخی تبیین درصدر اسلام، اظهار کرد: مبارزه سیاسی اهل بیت.(علیهم السلام) بیشتر از آنچه مبارزه در عرصه نظامی و جنگ باشد، بر پایه تبیین و روشنگری بنا گذاشته شده است.

 

وی افزود: افرادی مانند عمار در دوران پیامبر عظیم الشان اسلام، کار روشنگری در زمان فتنه ها و آشوب ها را بر عهده داشتند.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه هرمزگان، خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) در دفاع از امام اول شیعیان را نمونه بارز تبیین و روشنگری ایشان در عمر با برکت خود و پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) برشمرد و گفت: نمونه دیگر جهاد تبیین سخنرانی کوبنده حضرت زینب(س) در کوفه بود که باعث نابودی حکومت بنی امیه در سال‌های بعد شد و موج عظیمی از بیداری را در آن زمان ایجاد کرد که منجر به قیام های بعدی علیه بنی امیه شد.

 

جلالی بیان کرد: ظهور انقلاب اسلامی نتیجه تبیین و روشنگری حضرت امام خمینی (ره)در سال ۱۳۴۲ بود و نمایان کردن واقعیات رژیم منحوس پهلوی طی سال های متمادی، در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بزرگترین جهاد تبیین را با صدور بیانیه گام دوم در سال ۱۳۹۷ انجام دادند، خاطرنشان کرد: ایشان با درک درست و عمیق از وقایع و رخدادهای پیش رو، طراحی های پیچیده دشمن برای ضربه زدن به انقلاب را خنثی کردند.

 

سرهنگ پاسدار محمدرسول جلالی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «جهاد تبیین یک فریضه قطعی و یک فریضه فوری است و هرکس که می‌تواند باید اقدام کند»، وظیفه معلمان و مدیران مدارس در راستای پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان به‌خصوص دانش آموزان را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: این قشر فرهیخته می بایست با افزایش سطح دانش خود در حوزه های مختلف، به این شبهات پاسخ دهند.

 

وی، همچنین آموزش سواد رسانه ای بین دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و بار دیگر یادآور شد: جهاد تبیین مهمترین عرصه جهاد است و باید با بیان واقعیات؛ مدیریت افکار عمومی و تزریق امید و نشاط در جامعه در مقابل جریان تحریف ایستاد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها