معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت:

فعالیت جریان‌های مونسون اقیانوس هند در آسمان اصفهان

اصفهان- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش‌های رگباری ناشی از فعالیت جریان‌های مونسون اقیانوس هند طی روزهای پنجشنبه تا شنبه پیش رو اصفهان را فرامی‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۷۸

به گزارش جام جم انلاین اصفهان به نقل از مهر ؛

نوید حاجی بابایی  با اشاره به جزئیات سامانه بارشی تابستانه، اظهار داشت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (ششم تا هشتم مردادماه) شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق بر روی استان خواهیم بود که این بارش‌ها ناشی از فعالیت جریان‌های مونسون اقیانوس هند است و بی تردید شدت بارش‌ها در نیمه جنوبی، مناطق غرب و مرکز استان و نواحی همجوار با استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: بارش رگبار باران همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد احتمال ریزش تگرگ را طی این سه روز شاهد خواهیم بود و بارش‌ها عصر و اوایل شب اتفاق می‌افتد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: جاری شدن رواناب، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌های فصلی و اختلال در تردد محورهای مواصلاتی استان اصفهان با استان‌های جنوبی همجوار طی آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.‌

حاجی بابایی توصیه کرد: مردم طی روزهای پنجشنبه و جمعه از تردد در مناطق مستعد سیل به ویژه در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل های جنوب استان بپرهیزند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی آخر هفته مناطق جنوب غرب، جنوب و مرکز استان از جمله کلانشهر اصفهان را در برمی گیرد، ابراز داشت: در مناطق مستعد به ویژه کنار رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها احتمال شکل‌گیری سیلاب‌های مخرب و بروز خسارات جدی مالی و جانی وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: متأسفانه بارشی که در استهبان استان فارس اتفاق افتاد، طی آخر هفته و جمعه بود و مردم بارش را جدی نگرفتند در حالی که بارش‌ها در این فصل غافلگیرکننده است.

حاجی بابایی گفت: مردم استان اصفهان بارش‌های آخر هفته را جدی بگیرند و افراد در محیط‌های باز مانند دشت‌ها و کوهپایه‌ها در زمان وقوع بارش سرپناه بگیرند و از تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند، جدی گرفتن بارش‌ها در این فصل اهمیت دارد زیرا این نوع بارش‌ها گمراه کننده و غافلگیر کننده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها