نگاهی به چهار کتاب از «کآشوب» که از 1396 با مخاطبانش پیش آمده

روضه‌هایی که زندگی می‌کنیم

برای مرداد۱۴۰۱

منابع «کتابخوان ماه» معرفی شد

منابع طرح کتابخوان ماه، ویژه مرداد ۱۴۰۱ با ارائه کتاب‌های «در کنار او فقط تو بوده‌ای»، «از کوفه تا کربلا: ده مجلس برای دهه اول محرم»، «دختر‌ها بابایی‌اند» و «همه سیزده سالگی‌ام: خاطرات اسیر آزادشده ایرانی مهدی طحانیان» معرفی شد.
کد خبر: ۱۳۷۴۲۵۷
به گزارش جام جم آنلاین، این منابع با هدف تبیین منویات رهبر معظم انقلاب برای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه، دسترسی همگانی به کتاب، لزوم معرفی کتاب‌های مفید برای پرورش فکری آحاد مختلف مردم جامعه و همچنین ارتقای فضایل اخلاقی و فرهنگ عمومی از طریق مطالعه کتاب‌های مفید و فاخر، در سطح کشور معرفی شد. کتاب در کنار او فقط تو بوده‌ای را فریبا کلهر نوشته و دفتر نشر فرهنگ اسلامی آن را منتشر کرده‌است. این کتاب روایتی است متمایز از آنچه بار‌ها و بار‌ها در مورد واقعه کربلا و عاشورا خوانده و شنیده‌ایم. داستان سرزمین کربلا این بار از زبان شیطان و دیدگاه متفاوتش نقل می‌شود. این‌که او چطور توانست در حنجره ۳۰هزار نفر بنشیند تا بتواند با صدایی بلندتر دل یاران امام را بلرزاند و بترساند تا خودشان را تسلیم کنند. او در این روایت قابلیت و استعداد چشمانش، زبان خزنده و رونده، قدرت نفوذش در دل‌ها و گوش‌های تیزش را به رخ می‌کشد. این اثر با استفاده از منابع موثقی، چون لهوف، فرهنگ عاشورا، تأملی در نهضت عاشورا، همگام با حسین علیه‌السلام، تاریخ جلفا و حماسه حسینی نوشته شده است.

کتاب از کوفه تا کربلا: ده مجلس برای دهه اول محرم را حامد محقق نوشته‌است و در۱۰ مجلس، وقایع هر شب ماه محرم را به سادگی تمام برای نوجوانان و کودکان بیان می‌کند. این کتاب روضه‌ای خودخوان است و برای کسانی که می‌خواهند خودشان روی منبر بروند. سخنرانی کنند و بدون بزرگ‌تر‌ها مجلس روضه‌ای برپا کنند، بسیار مفید و کاربردی است. کتاب دختر‌ها بابایی‌اند، زندگی داستانی شهید مدافع حرم جواد محمدی است که نویسنده آن بهزاد دانشگر است. این کتاب شرحی است از روابط پر مهر و عاطفه جواد محمدی و خانواده‌اش؛ بهانه‌های دختر کوچک او که هنگام خواب برایش قصه می‌گفت، وصف حال پدر و مادری که برای عاقبت بخیر شدنش به خدا توکل کردند، همسرش که با غروب آفتاب، نور عشق و امید در دلش کمرنگ می‌شد، اقوام و دوستانی که هر یک روایتی دلنشین از خوبی‌ها، محبت‌ها و توجهات او دارند.

کتاب همه سیزده سالگی‌ام روایت خاطرات آزاده مهدی طحانیان است که گلستان جعفریان آن را نوشته‌است. مهدی طحانیان، نوجوان ۱۳ساله‌ای است که از شهرستان اردستان به شهر اصفهان می‌رود و از آنجا به جبهه‌های جنوب اعزام می‌شود. بخش ابتدایی کتاب بیانگر مشکلات و دردسر‌های طحانیان برای اعزام به جبهه است. بخش بعدی نیز نمایی از مشکلات رزمنده نوجوان که اکنون در اسارت نیرو‌های بعثی است به نمایش در آمده؛ از کشاکش مصاحبه او در مقابل رسانه‌های غربی با موضوع اعزام اجباری‌اش توسط دولت ایران به جبهه‌ها. این بخش از کتاب ماجرای مصاحبه نکردنش با خبرنگار بی‌حجاب را شرح می‌دهد، آنجا که گفته‌بود در دین من آمده‌است که مرد مسلمان نمی‌تواند با زن بی‌حجاب صحبت کند.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها